13 okt. 2007

Delad glädje...

Jaha, nu är man hemma igen! Skööönt! Jag möttes inte av maken, men väl en bukett vackra rosor :-) Några hade tyvärr nickat till lite, så jag knipsade av dem vid halsen (!) och gav dem ett nytt liv i en lägre kruka.


Där får dom stå tillsammans med de fina, tovade jordgubbarna. På så sätt fick jag två buketter. Delad glädje blir dubbel glädje, kan man ju säga!

I Luleå hade vi fantastiskt senhöstväder - blå himmel och vackra höstfärger. En av mina arbetskamrater, som delar mitt intresse för vackra ting, tog med mig till en affär, Klassisk Skandinavisk Form. En mycket angenäm upplevelse :-) Jag har tidigare skrivit om en keramiker som heter Anna Micks och som tyvärr lagt ner sin verkstad/butik här i Dalom (till min stora sorg). Jag har letat efter hennes "hängande fat"som jag ville ha ett till av. Till min stora glädje hade dom ett i butiken i Luleå. Nu är det mitt!

Nä, nu ska jag piffa till mig lite. Ska på gourmetmiddag ikväll! Återkommer med rapport. Ha en skön lördagskväll!

3 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

men så fina blommor du fått...Snäll make du har.Hoppas att du hade det trevligt på lördagskvällen.
Kram

Anonym sa...

Oj, va fint du har gjort! :)

Anonym sa...

Nämen vi var i Luleå samtidigt. Var du in på Fina rum? Där har dom mycket snyggt!