13 apr. 2008

Mysigt café och mer löpning

Vi "ramalde över" ett pyttelitet, jättemysigt café i Ludvika som andas 50-tal, maken och jag.

Vi besökte det en blåsig lördag. Supergod räkmacka och en kopp värmande te - mums!


De flesta av sakerna på hyllorna är till salu och det var lika mysigt som det ser ut.

Igår var det alltså heldagstjänstgöring vid 6- och 12-timmars Ultralöpning. Mycket intressant. Ni må tro att dom är duktiga och det sattes rekort på både dam- och herrsidan i 12-timmarsloppet. Min löparkompis gjorde ett FANTASTISKT bra lopp och satte personligt rekord i 12-timmarsloppet. Kolla in henne bara...

Den här bilden tog jag när hon sprungit ca 6 timmar och jag lovar... hon såg lika fräsch ut när hon gick i mål ytterligare 6 timmar senare. Vilken brud!
...och när jag ville vila ögonen från löpare hade jag den här vackra utsikten att kolla på. Mycket löpning den här helgen. Vadå? Hur långt jag själv sprungit i helgen? Noll meter :-)

11 kommentarer:

Sanny och Helena sa...

Hej,
tack för titten!
Vilken trevlig blogg du har, hät tittar jag gärna in igen. Det där 50-tals caféet ser jättemysigt ut, jag gillar 50-tals prylar.
Ha det bra!
Helena

Målargården sa...

Herre Gud vilka "tok-hurtisar".Nog för att jag gillar att träna....men springa i 12 timmar! Då hade jag hellre spenderat dem på Caféet och lyssnat till 50-talsmusiken och som du ätit en räkmacka! Själv fick jag verklig inspiartion till trädgården i helgen när jag besökte Trädgårdsmässan i Älvsjö. Ha dé:) Eva-Mari i Målargården

husnummer30 sa...

Vilket mysigt café! Där skulle man kunna sitta länge och njuta av en kopp kaffe och kanske lite trevligt sällskap. :-)

Ha det gott! //Jill.

Anonym sa...

Vilket mysigt café =) Roligt när man hamnar på sådana ställen utan att veta om dem innan =)

vinklar o vrår sa...

Vilket helt fantastiskt café. Dit skulle jag åka med maken som är helt frälst i 50- och 60-tal :)

Det kan vara ansträngande nog att se andra springa runt ;) Plus att man oftast måste förflytta sig med bil längs med spåret för att heja på... :)

Kram
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Vilket läckert cafe.

Så hurtiga ni är!!!

Kram pernilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilke löpartokar ni är; ) Och kuta i 6 timmar, är det verkligen sunt...jag menar, för psyket, blir det inte att man vill ut jämt då, för att stå ut med livet... låter mer än tufft tycker jag.... men så är jag en säck potatis också...: ) Vilke fina bilder från det roliga caféet! Jag har hört talas om det men det har aldrig blivit att jag åkt dit, tack för tipset! Mari.

Camillas nya hem sa...

Mysigt ställe! Roligt att man kan köpa inredningen också...

Annika sa...

Vad är det där föringa café? Jag kommer från landet norr om Ludvika (men bor i Stockholm numera) och har besökt raggarfiket Kardebrumma utanför Ludvika en gång, men det där ser inte ut som det riktigt, eller?!

Camillas nya hem sa...

Jag tycker att den söta butiken Krinolin är värd ett besök om man gillar den mer romantiska stilen. Jag är ofta där eftersom de säljer Cult Design också!

Ha en toppenhelg!

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=krinolin&var=v%e4ster%e5s&Vkiid=Z0Ieh5Rj0NIXLUu2f+lShQ%3d%3d&Vkid=8072228&isAlternateNumberResult=False

Anonym sa...

Vilket härligt café, och vilken kul idé att sälja inredningen samtidigt! Det fanns ett sådant i Uppsala för länge sen, men dessvärre finns det inte kvar. Så det får bli en sväng till Ludvika framåt sommaren, men andra ord.
Tack för en skön blogg!