6 apr. 2008

Vintern rasat ...


Kolla vilka som tittar upp i rabatten. Krokusarna tränger sig upp genom multnade löv. Härligt!

Nu kunde jag inte hålla mej längre. Det är kanske i tidigaste laget att börja plantera vårblommorna här i Dalom, men... som sagt, nu kunde jag inte hålla mej längre :-)

En snabbsväng på trevliga Slaggatan i Falun resulterade i ett par kassar Bellisar, Hyacinter och Penséer.
Och har ni sett? En solsil. Hemma hos mej :-) Jojomensan. På vår Roadtrip besökte vi ju bl a Emmas Silversmide i Tällberg. Emma gör ju dom fantastiskt vackra solsilarna och på bilden ovan syns det tydligt vilket härligt konstverk det är. Emmas tanke från början var nämligen att solsilarna skulle skänka välbehövlig skugga till växterna när solen är för stark. Att dom dessutom är fantastiska trädgårdssmycken gör ju inte saken sämre.
Ha en skön vecka kära blogg-vänner!

8 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka härliga vårbilder! Solsilen var jättefin!
Ha det gott, kram

Karin sa...

Så härligt med vårtecken även från Dalarna! Emmas solsilar är fantastiskt fina. Jag har varit förtjust i dem ända sedan jag läste om dem på Allt om trädgårds forum för flera år sedan. Snygg korg med vårblommor - klart värt att ta en chansing. Ha det gott!

linnea-maria sa...

vilken smart och snygg grej!! Så här års behövs ju verkligen solsilen för det är nu de där känsliga vännerna kan duka under. Jag gillar dina glammiga löparskor. Över två timmar! Då blev det över två mil?? Har precis börjat röra på mig. /linnea-maria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så mysiga bilder.
Solsilen var ju bara så fräck.

kram Pernilla

Anonym sa...

Så härligt det ser ut, verkligen vårigt! Mina krukor ute måste verkligen få lite nytt liv nu. Men jag får alltid besluts ångest varje gång jag ska handla, så det brukar sluta med att jag går ut tomthänt! haha
kram

Anonym sa...

Vilka underbara vårbilder... här är det värsta snöovädret :( Jag vill också haaaa vååår! Kram kram

Toini sa...

Vad snygg den var - solsilen!

Anonym sa...

Åh har du en solsil? Sååå avis! Måste nog ta en tur dit och kika nästa gång jag är i området =)