25 juni 2008

Marianas underbara keramik

Visst är dom dunder-å-brak-snygga? Kallorna gjorda i keramik. Jag såg dem på upphovsmakarens blogg och kärlek uppstod ögonblickligen. Till min stora lycka såg jag att hon, Mariana, säljer sina fina alster på favvo-affären Norrgården i Borlänge :-) Sååå - det var ju bara att gliiida in och "hämta" två.

Jag tycker att dom passar lika bra ute i trädgården som inne. Har inte riktigt bestämt mej ännu vart mina ska få stå. Ett angenämt problem.
Inte nog med det. Mariana gör även dessa heelt fantastiska ljuskronor. Mmmmm. Såg på hennes blogg att hon även gör svarta. En sån vill jag ha. Hon säljer ju också sina jättefina saker på Blå Snigeln i Falun. Jag tror jag ska göra en tur dit igen. Det var ett tag se'n.

Uppdaterat 080629: Herregud - konstnären heter ju inte Marina som jag skrivit överallt här ovan - hon heter ju Mariana. Skämsigt! Men nu har jag ändrat :-)

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina saker du hittat. Håller med dig om att kallorna var så snygga. Får nog ta mig en tur till de affärerna som säljer hennes saker.

Ha en bra dag! Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Vackert, vackert... :)

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen! Visst är det utsiken från vår altan du ser i rubrikbilden. Kommer att återvända till din blogg igen.

Ullis

Hagbacken sa...

Hej på dig o tack för din kommentar! Vilken fin sida du har...mycket fina bilder att titta på! Kul att ha hittat hit...Marina gör jättevackra saker...ska nog ner t Norrgården idag då jag aldrig varit där förut....

Kram Linda

Randi sa...

Kallorna är superfina och annorlunda!
Och ljuskronorna i svart låter spännande!
Kram Randi

Karin sa...

Åhh vilka läckra kannor! Väldigt "vill-ha-iga". :D Ha det! Kram Karin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Så läckert!!!
förstår att du åkte å hämtade ett par...fniss..

Kram nilla

marianaskeramik sa...

här sitter man och kollar runt lite på mina favvobloggar och så ser jag mina grejer!!! jag blir alldeles glad och lite generat röd om kinderna....
tack för alla fina kommentarer om min keramik
ps. jag heter mariana inte marina hihi ds.
kram

Bruno och Mig sa...

Så vackra och skira kallorna ser ut. Måste nog ta mig en liten kik där!

Kramar

Anonym sa...

Hejsan!
Vilken härlig blogg du har!! Jag undrar om det skulle vara ok att jag utsåg dig till min nästa veckans blogg?
"Veckans Blogg" är som en liten pressentation om din blogg med lite bilder från din blogg och lite kommentarer till, så att flera bloggare kan hitta till dig och bli inspirerade.
Om du tycker att det är ok så önskar jag ett svar innan tisdagkväll iform av en kommentar på mitt senaste inlägg.
Kram Petra, Romantiskahem

www.metrobloggen.se/romantiskahem

Unknown sa...

Åh så skoj!! Då lägger jag upp det på fre/Lördag! Ha en underbar vecka! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, ja Marina är verkligen skicklig och gör så mycket vackert! Mari.