2 juni 2008

Tropisk värme


Det är ju inte annat än att man skulle tro att vi befinner oss i tropikerna. 30 grader varmt. Jisses! Igår hade Falun varmast i hela Europa! (32.6 grader varmt, tror jag bestämt) Skapligt!

Själva befann vi oss ute vid östkusten. Nya husvagnen skulle invigas och med högsommarvärme som denna helg passade det väl bra med campingsemester vid havet. En riktigt skön helg alltså!

En av mina favoritaffärer i stan skall stänga och butiksinnehavaren säljer ut allt i butiken. Inklusive inredningen. Och den går inte av för hackor. Det är hennes händige man som gör den och jag fick syn på utförsäljningsskylten förra veckan när jag cyklade förbi. Jag "paxade" en del grejer som skall hämtas imorrn :-)

11 kommentarer:

Peters Projekt sa...

Hallojsan Lime!

Det lät spännande med butiken som säljer ut ALLT! Skulle gärna varit på plats . . . ;)

Visst är det underbart med denna nästan osannolika värmebölja i lilla Sverige? Den varma brisen de senaste dagarna har gett mig oerhörd energi inför en eventuellt svalare sommar och inte minst kommande höst.

Skötte sig husvagnen som den skulle?

Vad gäller vårt fönsterprojekt så hoppas jag kunna visa bilder på helheten om några dagar.Ikväll monterade jag råspont på matsalssidan och satte smyglister i fönstergluggen. Hela kalaset skall målas vitt och sedan blir det fönsterpremiär ;) Håll ut . . .

Ha det bra däruppe i Daaaalarna!

Peter

Tina sa...

Javisst är det härligt med värmeböljan! Hoppas att det forsätter...:-) Det ska bli spännande att få se det du handlar vid butiken! Kram Tina

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker blomma... Den där butiken lät farlig att besöka, kanske tur att jag inte var där då. Hoppas du fick fyndat en del och att du visar fynden här sedan. kram!

marianaskeramik sa...

ja visst är det härligt med värmen som har varit!!
nu är det lite kallare igen :(
blir nyfiken på vad det är för butik som du menar....i borlänge eller falun???? från nyfikna jag som också vill fynda hihi
mariana

Anonym sa...

Åh vad roligt att shoppa billiga fynd! :) Där hade man ju inte tackat nej till att strosa omkring! :)
kram

Mjuka sa...

HEj
Verkar kul här hos dig!! Har nyss kommit hit och tycker du har en urmysig blogg
kramar Malin

Anonym sa...

Tråkigt närj favoritaffärer försvinner.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Underbart väder vi har...
Älskar passionsblommor....så vackra!

Kram Nilla

Mia sa...

Fantastisk varme har det vært, men for vår vel er den over nå. Savner den litt da, det er jo så herlig å slippe å fryse her i Norden, så jeg tar gjerne imot flere slike varme dager, jeg... Passionsblomsten din er et syn. Min åpnet sin første knopp idag, tidlig iforhold til normalen, men jeg kan nok takke det varme været for det.

Sandra / Vit design sa...

Vilken vacker blomma! Hoppas du visar upp dina fynd sen, kram Sandra

Randi sa...

Vem skulle inte ha velat vara på plats - men lite långt förstås.
Helt otroligt hur varmt ni haft det där uppe.
Igår fick vi äntligen regn. Har väntat snart två månader, så det känns ljuvligt idag att slippa gå runt och vattna och flytta spridarna.
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Randi