2 juni 2008

Minnen

Minns ni? Hur det kändes? När vi var små och alla somrar alltid var soooliga och varma. Livet var så bekymmersfritt :-) Ja, nu är det inte himla bekymmersamt nu heller. Men... ni vet vad jag menar, va?

Syrendoften väcker onekligen minnen. Det doftar sommar helt enkelt. Att vi dessutom har fantastiskt väder gör inte saken sämre.

Tiden går så fort. I helgen har, som jag gissar att många hört talas om, Stockholm Marathon avgjorts. För 30:e gången i ordningen. För första gången sedan maken började sin löparkarriär hängde jag inte med till hufvudstaden för att heja fram honom. Vi var nämligen bjudna på 40-årskalas den aktuella dagen. Men med dagens fantastiska teknik så kunde jag följa honom via SMS-bevakning och ivrigt lånande av jubilarens dator. Mellan stövelkastning, mingel i det gröna och knep-å-knåplösning, kunde jag alltså följa hans framfart utmed banan. Efter fullföljt kanonlopp kom storlöparen hemåt och anslöt till festen framemot kvällskvisten.

Nu väntar en kort-jobb-vecka. Ledig Nationaldag minsann och långhelg i sikte. Ha en fortsatt solig och skön vecka alla bloggläsare!






5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja syréndoften i alla trädgårdar nu är helt underbar! Skulle plockat in lite syrén själv igår, men det glömdes bort.. haha
kram

Tina sa...

Ja det är så man minns sina barndoms somrar...:-) Syréndoften är helt underbar...Vilken tur att dagens teknik kunde göra så att du kunde gå på fest och ändå följa hans maraton... :-) Kram Tina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ja så minns man sommrarna...helt klart!!!!

Så duktig han är på att springa....orkar inte en meter...hihihihi...fast jag springer på crosstrainern 7 km varje dag....skönt.

soliga kramar nilla

Toini sa...

Pratade just med T om syrendoften, vi har dom här också och sa att det påminde mej om sommarlovet.

Här är det ca 3,5 vecka kvar till sommarlovet.

Hoppas ni hade kul på kalaset, jag grattade jubilaren, via msn.

Ha en skön nationaldag, får man samma kort i fina kort i år också?
Kram till dej och maken

Anonym sa...

Jag såg minsan maken springa förbi, hack i häl på eliten.
Han bara se honom en gång för jag väntade ju på min make, något längre bort.
Han kom nog i mål när din anslöt till kalaset. Jättebra gjort!