14 juni 2008

Vackra blommor och kvällssol

Vita blommor. Mina favoriter! Visst är dom vackra? Jag letade bland mina bilder och hittade massor med fina, vita blommor. Ovan syns ett smakprov.
Jag längtar tillbaka. Till förra veckan när det var så soligt, varmt och fint. Så här fint var det en kväll (eller fler, om man tänker till!) när jag kom hem från jobbet. Dörren på glänt till uterummet och några kvällssolstrålar. Härligt!
Det finns andra vackra blommor än de vita. Den fina blå Irisen till exempel. Synd att den blommar så kort tid och tur att det finns kameror :-)

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vackra blommor du visar!

Hoppas solen orkar fram idag - det är som dåligt med värme här just nu.

Kram Maud

Husbilsresan sa...

Håller med dej....vill också ha tillbaka värmen!
Vackra bilder på vita blommor och den blå irisen också.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Toini sa...

Vilket objektiv har du till din kamera?

Det är helt underbara bilder.
Hoppas ni har haft en trevlig helg.

Kram

Elisa Day sa...

Vilka härliga bilder! Vita blommor är fint, men jag själv vill gärna ha blåa blommor :) kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Irisen är ljuvig fastän han inte är vit: ) Mycket njutbara foton och så fint hemma hos dig!!! Ha en skön midsommar min bloggvän! Mari.

Malin - I min trädgård sa...

Jättevackra bilder! Mmm... vita blommor är fint, men jag tycker nästan de gör sig bäst tillsammans med t.ex. blått leller rosa. Självklart är irisen även en favorit hos mig!

PS. Utlottning på min sida!

Jes/Vita villa vila sa...

Oj oj oj vilka vackra blommor! Så himla fina bilder också!

Jag är osäker på om jag varit här förut - hur som helst har du en jättefin blogg! Vad roligt - hit kommer jag gärna igen :)

Jes

marianaskeramik sa...

vilka fina blommor! har du odlat dom själv? jag har inte så gröna fingrar själv så jag älskar att titta på andras fina växter.
ha de gott
mariana

Smultronstället sa...

OO så vackra sommarbilder du visar.
Önskar jag kunde "grupper" bilder åxå..

Ha en skön midsommar helg!
Kram M

Super Slim sa...

Det är altid vacker med finna blömmor! Jag är fanatisk kär i blömmor.