11 jan. 2009

Keramikfat

Vissa saker man köper blir man mer förtjust i än andra... Visst är det så? Det är liksom att man träffar rätt på nå't vis :-)

Det jättefina, gröna keramikfatet som jag köpte i våras är ett sådant. Det hängde jag upp i äppelträdet på en gång när jag kom hem. På första bilden (av de fyra lite mindre) ser man hur det samsas med äppelblommorna :-)

Det hänger fortfarande kvar i äppelträdet. Jag har haft både vatten och ljus i fatet. Just nu är det fullt i snö och is. Superfint!

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt ditt fat var. Kul att se det under olika årstider.

Ha det bra!
Kram Ullis

Mia sa...

Jag har sett liknande fat, verkligen fina.

Måste inhandla ett till körsbärsträdet till våren. :)

Kram Mia

Lotta 8`) sa...

Det är så fint med keramikfat som hänger i träd! Jag har gjort ett par i keramik och har precis fått hem dem. Skall fixa till snören och sedan hänga upp dem hos mig, skall bli så spännande! Härliga bilder du tagit! Mmmmm - vad jag längtar efter ljuset... Ha en bra vecka =)

Bruno och Mig sa...

Ett så vackert kermaikfat! Och vilken rolig idé att hänga upp det i ett träd. Tar fåglarna sig ett svalkande bad där på sommaren?

Mycket fina bilder du fotat.

Kramar L