6 dec. 2006

I väntans tider

Efter flera månaders funderingar fram och tillbaka har jag äääntligen bestämt mej. Jag har beställt en kamera, en Canon EOS 400 D. Jag är så lycklig, jag är så lycklig ... :-)))


För 5-6 år sedan köpte jag Canons då nyutkomna EOS 300 och har fotat massor med med den. Men nu när digitaliseringen har slagit igenom ordentligt måste jag erkänna att den kameran inte varit framtagen på jättelänge. Visserligen har jag en bra digitalkamera redan nu men jag längtar ihjäl mej efter en systemkamera som man kan fotografera med - inte bara knäppa kort, som jag brukar säga. Nu har jag verkligen något att se fram emot.



Några av de sista rönnbären som landade på altanen under rönnen i höstas.

3 kommentarer:

an angel at my table sa...

Jag förstår hur du känner jag har just fått min drömkamera. Jag är en lycklig ägare av en canon 5D.

Anonym sa...

Så roligt! Jag ahr en gamal systemkamera och det är som du säger att nu när man tar så mycket digitalt, så liger den mest och vilar...
lina.tradgardsblogg.se

Anonym sa...

Jaa, jag ser verkligen fram emot "nedkomsten".

Faktum är att mitt intresse för fotogafering väckts lite till liv igen, efter att ha legat i träda en tid, i och med alla era bloggar. Tycker man om att fota så är det ju roligt att göra något med sina alster - som att publicera dem på en blogg t ex.