8 dec. 2006

Lite märkligt ...

Om två dagar är det 2:a Advent och det känns ingenting i magtrakten som påminner om jul. Trist tycker jag. Det blir liksom mycket festligare att advent- och julpyssla om magkänslan är den rätta. Vet inte riktigt vad det är. Såklart skulle det kännas juligare om snön fanns därute - men som vi talade om på jobbet idag.

-"Inte 17 brukar vi ha så hiiimla mycket snö häromkring i december i vanliga fall heller!".

Så sant, så sant - men det är inte heller så många december de senaste åren som bjudit på både 5 och 8 grader varmt och hällregn!! Kan det verkligen vara så att vädret (så typiskt svenskt oxå på något vis) ska spela så stor roll? Ja, för mej! Verkar det som!

Sen är det ju det att tiden går så himla fort. Jag tycker att det nyss var september.

Men, men - nu kommer en härlig helg. Imorrn kommer min kompis och hälsar på. Hon flyttade till Canada för ett år sendan (SNYFT för mej, och JIPPIE för hennes pojkvän i Canada!) men nu är hon hemma i Sverige och hälsar på och imorrn kommer hon som sagt över. Kul, kul!

Å så tar vi och klämmer in ytterligare en Julmarknad på söndag. Gruvan i Falun - där är det en super-julmarknad som skall besökas!


Min kära plåt-ängel, som jag gjorde för några år sendan, hänger alltjämt med och hälsar oss välkommen hem på dagarna från bänken i hallen.

Inga kommentarer: