10 dec. 2006

Skön helg


Idag har vi varit riktigt "juliga". Vi började dagen med en härlig löptur i solskenet! Det har varit klart inatt så det var så där vackert frostnupet på förmiddagen. Solen sken och det blev som sagt en härlig löptur.

Den här helgen var det så dax för den årliga julmarknaden vid Falu Koppargruva i Falun. Vi kom i 2-tiden. Massor med folk och trevlig stämmning.

Söndagen har vi sen avrundat med julbord på trevliga Dala Husby Hotell och Restaurang. Trevlig miljö och ett jättebra julbord. Allt "hemgjort" med råvaror från lokala leverantörer.

Nu är vi mätta och nöjda med årets 2:a advent.

Det fanns massor med fina saker på julmarknaden som jag gäärna köpt men jag behöver hejda mej. Två stora kartonger är redan fyllda med allehanda julting.

En stor kvist på vår vackra Fläderbuske gick av för en månad sedan när vi fick 3 dm snö på en natt. Den avbrutna kvisten har jag återanvänt i vårt inglasade uterum som idag fick lite julskrud. Det blev jättefint. Några blåbärskvistar som fått vit sprayfärg och glitter samt några röda och silverfärgade kulor gjorde sen susen.

Några pyttekrukor blev också lite "juligare" med två röda rottingbollar.

Favoritjulblomman, tillika blomman i min brudbukett, vit Amaryllis blommar för fullt och skänker njutning för ögat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt att få gå på julmarknad:)

Anonym sa...

kul med nån med samma intressen: foto, träning, mat och inredning :)
Jag har en Canon 350D som jag e supernöjd med. Så roligt du ska få med din nya kamera :) Jag ska ev börja fotokurs till våren och ska försöa utöka min fotoutrusning lite :)

Anonym sa...

Hejsan! Vad mysig marknaden såg ut! Är lite avundsjuk då jag bor i närheten, men hade inte tid att åka dit. Dessto roligare att se bilder här såklart. :)

A sa...

Ser himla mysigt ut! Hur var nya Gruvgatan-butiken? Skulle såå gärna varit där och kikat jag med, har hört mycket bra om den affären. :)

Anonym sa...

Vicke och Nina: Ja, det var jättemysigt på julmarknaden. Nu har jag bestämt mej - det räcker med en julmarknad per år och för min del kommer det hädanefter att bli den vid Gruvan i Falun.
Annika: Japp, längtar som 17 efter min nya kompis EOS400... Var tvungen att ringa idag och efterlysa den. Kommer i början av nästa vecka, blev svaret. Nöjd? Japp :)
For the love..: Jodå, Gruvgatan-butiken är ju lika mysig som förut fast mycket mer - om du förstår... Även det en riktig njutning!

Mia sa...

Så fin blogg du har og så nydelige bilder. Amaryllis er også min favorittblomst til jul - sammen med svibel/hyacint. Koselig at du besøkte bloggen min igår.