28 jan. 2007

Vacker, vit keramik

Det finns en tjej i Borlänge som gör (gjorde?) fantastiskt fina keramiksaker. Hon har haft sin butik i Hantverksbyn, men den är tyvärr stängt nu. Vi får verkligen hoppas att det är tillfälligt. Anna Micks. Här ser ni prov på några av hennes alster. Ovan en blomkruka med dubbla öron och fat samt en kombinerad vas/kruka utan öron.

De nedan är dels ett hängande fat. Man kan ha allt från stenar, ljus eller blommor på det. Jag har en blomma. Den lilla hängande krukan med hål kan man också ha ett värmeljus i.


Hoppas, hoppas att vi får se mer av Anna Micks jättefina keramik framöver. Det fanns massor kvar i hennes butik som jag gärna skulle köpa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen läckra och snygga keramik grejer! Och framför allt, snyggt bildkollage som verkligen ger inspriation!! :D

Anonym sa...

Fina keramik-ting! Jag skulle gärna ha blomkrukan med dubbla öron här hemma :)

Anonym sa...

Vilka härliga keramiksaker. Henne har jag totalt missat, hoppas verkligen det är tillfälligt som du säger för där vill jag göra ett besök.

Anonym sa...

Va fint bildcollage! Gillar keramik och har provat på litegrann att dreja men det är svårare än man tror..Men KUL!!