12 jan. 2009

Dalahästar och lite... kurbits?

Jag testar. Tänkte ju försöka trycka något på tyg. Kommer ni ihåg dalahästarna på linnetyget? Nu är jag inne på att skissa något och sen rita eller trycka på tyg... Dalahästarna tryckte jag med hjälp av en potatis.
Nån som känner igen den här? Jag såg den nämligen idag med andra ögon, fast jag ser den i stort sett varje dag och tänkte... DEN ska jag ju ha på tyget! Så nu har jag skissat av den lite större, med lite egen tolkning, och tänkte sen kalkera den på tyget och sen fylla i med tygfärg... Fortsättning följer :-)

12 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Hej,

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig! Kul att hitta hit!
Så många fina och inspirerande bilder du visar.
Grymt fina skisser du gjort!

Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

Kram
Katarina

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte fin skiss du har gjort. Ska verkligen bli kul att se hur det blir när du för över det på tyget.

Ha det bra!
Kram Ullis

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Din skiss är jättefin. Gillar fotona du tagit också. Ska bli roligt att se resultatet.

Kram L

Mia sa...

Vad duktig du är, ska bli kul att se resultatet sen. Det kan väl inte bli annat än bra.

Kram Mia

millandante sa...

Å va duktig du är och så spännande att få följa detta...
Vilken gåva på bröllopsdagen! Attling smycken är så läckra!

linnea-maria sa...

Snygga snirklar. Ja kurbits börjar komma tillbaka stort. /linnea-maria

faster atta sa...

Så fint det blir! Du r duktig på att teckna!!

Bygatan sa...

Men så fint du kan teckna! Jag har alltid önskat att jag kunde.

Lampan är inköpt på Detalj vikarbyn för två år sedan. Har sett att den fortfarande finns i Housedoctors katalog så någon återförsäljare kan nog ta hem den.

Ha det bra//Lena

Lily of the valley sa...

Så snyggt! Jag gillar kurbits!
Kul att du tittade in till mig och lämnade en kommentar:D
Du har en härlig blogg!
Kram Lily

Lallis - liv och leverne sa...

Men oj vad du är duktig! Ska bli kul att se sedan:)
Kram Lallis

Toini sa...

Du kunde nog göra en lika fin tårta........

Kram och tack!

Anneli sa...

Det ska bli intressant att se sen...
Tack för titten hos mig...
Vilken fin blogg du har. - kommer gärna åter...
Jag missade det på Tv om Nyköping - måste kolla om det går i repris...
Kramar/Annelie