14 jan. 2009

Maränghönan med kompisar

Visst är hon snygg? Och lite uppstudsig. Maränghönan. Susanna Bäckströms superfina maränghöns är och har läänge varit mina favoriter.

Den här sitter i ensam majestät på en liten hylla...

... tillsammans med en fin liten kruka...

...strax under köksklockan där de andra två maränghönsen sitter och spanar.

Det var länge sedan jag köpte Susanna Bäckströms fina alster. Jag håller ögonen öppna, men har inte på väldigt länge sett något mer som hon gjort. Någon som vet om hon fortfarande är verksam?

13 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Hej!
Vilka urcoola hönor! Jag har lite mani på just höns fast jag har valt att ha mina ute i hönshuset :)
Dessa keramikhönor skulle jag dock kunna tänka mig att ha inne...
/Linda

Fröken Fräken sa...

Har aldrig sett dessa hönor. Men de såg ju lite småkaxiga ut...;-)

Ullis/Leva på landet sa...

Verkligen så härlig. Har inte sett någon sådan förut.

Kramar Ullis

Bruno och Mig sa...

Underbara hönor! Jag älskar föremål med "organiska" former. Jag skulle gärna vilja att några av dessa fjäderfän flyttade hem till mig. Speciellt de två som ruvar på klockan.

Kram L

Elisa Day sa...

Det var det charmigaste jag sett på länge! Underbara! Kram

Mia sa...

Nei men så bedårende denne hønen var da! Jeg er jo svak for høner nesten i alle former og fasonger (og spesielt levende slike...) og denne var rett og slett herlig.

Målargården sa...

Men, vilka gulliga hönor. Jättefina. Gillar din idé om tyget, kul när man gör sitt eget mönster....man blir ju själv om det!
Ha en trevlig helg!/ Eva-Mari

mitt skärgårdsliv sa...

Har inte sett nån sån höna förut, men gillar den. Så fin den är på hyllan med klockan och krukan till! Trevlig helg!

Assi sa...

Hej
Vad kul att du hittade till mig!
Vad spännande det ska bli att följa ditt tygtryck. Jag har tittat på dalahästarna du gjort. Det var jättefint.
Assi

Husbilsresan sa...

Så söta dom var, maräng-hönorna...så fint att ha en egen liten "vrå" till dom.
Ha det gott!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Hej hopp hallå,
Kikar in och läser ikapp! :)
Hoppas allt e på topp & du har en sanslöst skönt helg! :)
kram

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Vilken härlig höna! Har inte sett dem innan.

Vilket fint tryck du ska göra! Spännande att se resultatet! :)

Ha en riktigt skön söndag!

Kram, Jenny

millandante sa...

Men du så söt!!!
Ha en bra söndag!