4 jan. 2009

Årskrönikan, del II

Lantlivets årskrönika fortsätter...

Det var mycket blommor i juli. Dessutom besök från kompisen från Canada som tog hela familjen med sig hit och överraskningsgifte sig mitt framför ögonen på oss. Som tur var fick vi vara med.

Vi hade lite mystisk uppdelad semester den här sommaren. Två veckor hade vi i augusti och hann med besök både i Grekland, en sväng med nya, stoora husvagnen och en snabbsväng till Norra Dalarna för slåtterarbete.

En av mina absoluta favoritmånader - September. Lite lagom höst men ändå lite sommar kvar. Det skördades i Lantlivets lilla köksträdgård och tjejgänget hade en skön helg tillsammans.

Hösten och oktober kom och vi plockade svamp, jag gjorde kransar i parti och minut, vi åkte till Norra Dalarna och vinterstängde stugan och ställde iordning gästrummet för pelargonernas flytt från glasverandan och in i vinterboendet.

I november var det återigen dax för en inspirerande Roadtrip, jag gjorde höstinspirerande blomsterarrangemang för utebruk, det stöptes ljus och advent närmade sig...

och december månad fylldes förstås av allehanda julförberedelser.

Jojomensan. Det var ett heelt år! Nu ser jag fram emot ett nytt, härligt bloggår här på Lantlivsbloggen tillsammans med er alla :-)

4 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Hej!
Kul att du hittade till mig för annars hade jag kanske inte hittat dig.
Ha det bra
Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med din tillbaka blick. Det är ju så skönt att ha separat tvättstuga. Hade vi inte i förra huset som vi hyrde. Hoppas att ni får till en eventuell utbyggnad. Hur stort hus har ni idag?

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Maria sa...

Mycket härliga och fina bilder från ditt år. Både del 1 och del 2

Toini sa...

Ser verkligen fram emot dina bilder - det är en fröjd att titta in på din sida.

God fortsättning och kram