24 jan. 2009

Efter julen

Nu när julen definitivt lämnat det Lantlivska hemmet blev det lite tomt i fönstren... Nya blommor är ju alltid kul :-)

Jag letade efter två stycken som behöver tåla lite (eller ganska mycket för den delen) värme från elementet under fönstret.


... jag hittade dessa. Nu vet jag ju inte vad dom heter, men det är någon slags succlent-släkting tror jag bestämt. Än så länge står dom sig finfint och de pyttesmå vita blommorna håller på att slå ut lite.

Dom snygga krukorna är köpta i Hantverksbutiken i Öregrund som har öppet på somrarna och är gjorda av duktiga keramikern Kajsa Stenfeldt.

Ha en riktigt skön lördag allesamman!






8 kommentarer:

Målargården sa...

Jaha, tomt i fönstren var det ja....Skrev också om blommor i mitt senaste inlägg. Dessa verkar jättesöta men de har inte jag hittat. Får väl leta vidare annars får tulpanerna sprida blomglädjen i Målargården tills vidare./Kram Eva-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina växter du köpt. har inte sett sådana tidigare.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

mitt skärgårdsliv sa...

Det var en fin växt, och dina foton är så bra!! God fortsättning på helgen!

marianaskeramik sa...

väldigt vackert!! och väldigt snygga krukor tyckte jag!!
ha de bra
marianaskeramik

spetsar och änglar sa...

Fina växter i vackra krukor!
Vackra bilder!!!

Ha en fin Söndag
Kram
heléne

Åsa sa...

Vilka vackra bilder och blommor. Och krukorna är superfina.

Kram Åsa

Lily of the valley sa...

En sådan växt har jag också! Den är verkligen tålig, och söt!
Kram Lily

Camilla Alvén sa...

Vad fina växter, ser ut som en sort som jag skulle kunna ha utan att ta död på.
Fåtöljen i förra inlägget är bedårande söt, såg en liknande på IKEA idag, den kostade över 2000 kr.
Ha det bra
Camilla