26 maj 2007

Gästrummet tar form

Vi gör framsteg - med gästrummet! Nu skulle, rent praktiskt, våra första gäster kunna bo i gästrummet. Det finns sängplats, ström och rullgardin :-)

Så från och med nu blir det pyssel i sakta mak. Bordet ska målas, stolar ska också målas och ställas in vid bordet, lampan ska hängas upp och lite smågrejor ska flytta in allteftersom.

Ytterligare ett målningsprojekt är jag sugen på att testa. Har planer på någon form av mönster på dörren, i någon diskret grå färg... Vi får välan se vad jag hittar på.
Imorrn bär det av till Stockholm igen - inte så värst mycket tid över för shopping, men har jag tur hinner jag in i favvoaffärerna en kort sväng :-)

30 kommentarer:

Lena sa...

Vilket mysigt gästrum! Där kommer nog många gäster att vilja stanna länge.. Och vilka härliga bilder från Samos, vill också åka...

Anonym sa...

Men åhh så fint det blivit! Golvet, skåpet med hönsnätet, kuddarna i soffan, gardinen - ja jag gillade alltihop. Kommer nog återkomma till inlägget för inspiration framöver. :) Ha en bra tur till sthlm och hoppas du får tid till lite annat än jobb. :)

LantlivsAnette sa...

Allt är så jättefint..gillar golvet , färgerna, detaljerna..oj oj vad fint..tack för att vi får ta del av detta..Kram Anette

Poppins sa...

Snyggt och sobert. Vacker färgskala. Har du gjort den fina skylten själv? Kram

Anna sa...

Kanonsnyggt! Du kommer aldrig bli av med dina gäster :)!

Ja, Prag är härligt. Nu vill min man aldrig göra två resor till samma ställe fast jag gott kunde tänka mig det.. Men det får bli en weekendresa Rom eller Paris nästa gång tror jag.

Ha en härlig dag!

elin1976 sa...

Så nydleig det ble. Her kunne jeg tenkt meg å være gjest. Hvitt og vakkert. Ha en fin dag:O)

Dubbelörn sa...

Så vackert det blir för gästerna, så harmoniskt...

Kramar

Anonym sa...

Det är så fiiiint! Vilket underbart gästrum!! :)
kram kram

Anonym sa...

Vad fint det blir!!! :)

Anonym sa...

ser ut att bli ett himla mysigt rum för era gäster. :)

Anonym sa...

Sååå fint! Vem vill inte sova över där? =) Älskar det lilla skåpet som står bredvid sängen, letar med ljus och lykta efter ett liknande. Var har du fått ditt ifrån?

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket helt underbart gästrum!! Jag skulle inte ha ngt emot att bosätta mej där några veckor ; ) ! Otroligt smakfullt. Fint bord, stol, skylt, ja allt! Gullig groda du hade i inlägget under, jag måste nog skaffa mej en groda i år, har sagt det ett tag nu... Ha en bra dag i Sthlm! Mari.

Anonym sa...

Det är risk för att era gäster stannar längre än vad ni kanske vill, när de får sånt fint rum!

Lotten sa...

Vad fint det blir... jag blir sugen att fixa till vårt förråd....

Jag blir lite full i skratt när jag såg ert sängbord.... jag körde precis bort ett sådant till pingstkyrkan ;-)

Anonym sa...

Så koselig gjesterom, og fantastisk fint med malt gulv...her får nok gjestene sove godt!

Mia sa...

Så herlig det ser ut på gjesterummet hos dere da. Nydelig, landlig stemning. Den som får lov til å være gjest der er heldig.

Nydelige Samos-bilder også. Lengter til som og ikke minst varme nå...

Hannele på Hisingen sa...

Mysigt gästrum ni har, skulle vilja sova där själv.

Anonym sa...

Du kanske skall öppna Bed and Breakfast? Jättemysigt!

Husbilsresan sa...

Men vad mysigt det ser ut...här kommer gästerna att trivas =)
Ska snart också inreda vårt lilla(läs pytte) gästkrypin...ska bli skoj =D
Ha det bra!Kram!

Eva Agnes sa...

Så vackert ditt gästrum har tagit form.
Det ser ut som ett proffsigt showroom.
Du har all heder av allt detta fina.
Kramar Eva Agnes

Hem och Lycka sa...

Ojojoj vilket vackert rum! Sover gärna över där och stannar gärna lääänge ;-)

Josefine sa...

Åhh det ser jätte mysigt ut! Där skulle jag vilja bo över!! :) Underbart!! Tack för din söta kommentar i min blogg! Kramar!!

Färjtorp sa...

Så fint rummet blir!!

/Johanna

Anonym sa...

Ja, där skulle man ju vilja bo =) Underbart rum, det har du verkligen gjort bra! Fin känsla och bra helhet. kram

Stina sa...

Nää, vad fint. Inte klokt.
Vad duktig du är. Kram

Anonym sa...

Vad skall man säga?? Jätte fint!!!

♥Linda♥ sa...

Hej!
Vilken god smak du har och vad fint det blir! Jag heter Linda och brukar titta in på din blogg i bland för att titta på allt fint du lägger ut...
Tack för mig :-)

Anonym sa...

Ser ju superfint ut! Fint med neutrala färger! Vackert! :)

Minna Mercke Schmidt sa...

Älskar golvet!!! Var det svårt???

Jeanette Hornbeck sa...

Underbart fint, både semesterbilder, dörrar och gästrum. Är så sugen på ett sånt golv. Jag vet en dörr i Dragör som är något alldeles extra, har en bild om du vill ha, eller vill du se alla live?