21 maj 2007

Som en Duracell-kanin...

Det är så jag känner mej nu... Batterierna är fulladdade och det är full sprutt! :-)

Hej förresten! Nu har vi kommit hem från vår härliga vecka på Samos med sol, värme, lite regn, promenader, lååånga frukostar, morgonjoggingturer utmed Medelhavskusten och härliga middagar. Inte undra på att man är som en Duracell-kanin nu...

Jag ska försöka dela med mej lite av känslan genom korten nedan.

Den här fina stolen stod utanför ett av husen i byn. Verkade som den använts när det har murats eller nåt - den var nerkladdad med murbruk eller nåt liknande. Fin, tycker jag!

Vi hyrde en vespa i några dagar och brassade runt på ön som är grööön och kuperad. Extra mycket grön, nu när vi var där så tidigt. Öns många olivlundar, som ligger på terraserade sluttningar, är fantastiskt vackra.

Vi hittade en resturang, "Sail away", som snabbt blev vår favorit och kortet ovan är taget där. Det låg en liten trädgård bland borden och resturangen låg i stort sett på stranden. Några få bord, god Grekisk husmanskost och trevliga ägare - maken serverade och hustrun lagade maten.

...och visst smakar det väl alldeles fantastiskt bra med en kall öl när man ligger vid poolen med en bok i skuggan av parasollet och bara njuter!

Sist men inte minst...

25 kommentarer:

Poppins sa...

Välkommen hem! Ser ut som ni har varit i paradiset! Underbara bilder. Måste ha varit kul att fotografera där nere med så många vackra motiv. Stolen var en udda rolig en.
Bilden på det skabbiga fönstret med den härlig turkosa färgen - KANON!
Kram

Anna sa...

Välkommen hem Duracellkaninen, :0) så snygga bilder i vanlig ordning. Ser underbart ut. Den kalla ölen ser enormt god ut :).

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Välommen hem och vilka fantastiska bilder du har gjort (skriver gjort för du ser verkligen ut att ha tänkt till när du tog dem)! Jag har bara besökt Grekland en gång men om man blir sugen på att åka dit. Att man laddar upp batterierna på en sådan plats förstår jag...

Anonym sa...

Jisses vilka underbara bilder! Ni ser ut att ha haft det alldeles underbart, blir såååå avis :) Kram kram & välkommen hem!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Vad härligt att ni haft en underbar semester - funderar själv på en resa till Grekland så det var kul att läsa lite om det.

Lotten sa...

Välkommen hem! Vad fina bilder du visade... älskar stolen!

Anonym sa...

Roligt att ni haft en trevlig resa och vad skoj att du bjuder på massor med fina foton. Härligt !

Kram Kram
Carina

Husbilsresan sa...

Å, vad härligt med nyladdade batterier....och vad skönt ni måste ha haft.Jättefina bilder du tagit......jag vill också åka till Grekland!!!!!
Kramar!

n o r d i n g å r d e n sa...

Men Hallå där och välkommen hem igen!!! Vilka härliga bilder du visar oss från Samos!! Man längtar dit när man ser dem!!Och vilken fin bild från den där restuarangen ni varit på, såg jättemysigt ut!! Kul att se!

Glad du blev inspirerad av min lilla "hörna", ser fram emot att få se din sen när den blir klar!! Det blir säkert toppen,Duracellkanin! Mari.

♥ Pia... sa...

Duracellkanin,,haha...det låt gott det...då har du iallafall fått lddat baterierna bra..härliga bilder..blir lite grön faktiskt av dom...PIA

Toini sa...

Välkommen hem. Ni såg ut att ha haft det bra. Grekland i maj är härligt, grönt och fint.

=^_^=

elin1976 sa...

Duracell kanin...he he. Det høres ut som du har hatt en fantastisk tur. Vellkommen hjem:O)

Dubbelörn sa...

Finns det några vackrare vyer än dem fr Grekland. Dessa ljuvliga blå, gröna o mörkröda dörrar o fönsterluckor. Jag har rest mycket i Grekland o har också besökt Samos. Ohhhh... vilken längtan jag fick efter färska friterade calamares, fetaostsallad o retsina...

Anonym sa...

Välkommen hem igen!!
Herregud vad underbart det låter.. Samos, sol, värme, strand och bad & vackra vyer!!
Skulle med behöva en sån vecka, för jag känner mig allt annat än som en duracell kanin!! :)
kram

Anonym sa...

Vilken underbar vecka ni haft...fantasktiskt fina bilder...blir så sugen på en vecka i solen....gärna i Grekland!!!!
Kram !!

Anonym sa...

Oh vad härligt det ser ut! Inte helt fel med en uppladdning!!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder, och vilken fin stol! Nu längtar jag inte alls till Grekland ;) *ler* Välkommen tillbaka =)

Anonym sa...

Ni verkar ha haft en underbar semester! Vi har också varit iväg en sväng och nu har jag många bloggar att kolla in... håller med dig, borta bra men hemma bäst!

Lotta sa...

Åh så härligt det ser ut! Förstår att ni har njutit i fulla lass. Och brunbrända är ni väl också!

Ja, ett sånt paradis lär ju inte jag få uppleva i Warszawa, men det ska bli varmt där i alla fall, upp mot 30 grader på lördag!

Ha det gott!
(Och jag håller med dig, borta bra men hemma är väldigt mycket bättre!)
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej duracellkaninen! Va trevligt ni verkar ha haft och fina bilder!..ser gott ut med ölen...slurp! :)

Mina prylar sa...

Härliga bilder från en säkert ännu härligare resa, låter bara så underbart då du beskriver långa frukostar, jogginturer utmed havet.....suck! *längtar*

Anna sa...

Men åh! Vad nice att få åka till Samos! Ser helt underbart ut på bilderna. :-)

Mrs M sa...

Jääääklar vilket fint golv (ursäkta språket)! Helt otroligt vackert... jag vill måla så också, har klurat på hur jag ska göra, så det var verkligen kul att följa ditt projekt! Härligt med Samos också :-)

Anonym sa...

Härliga och vackra bilder - jag blir såååå sugen på semester1 :-)

Anonym sa...

Vilka underbara bilder....förstår att du hade en under resa!