6 maj 2007

Zink-baljan byter skepnad efter årstiden. Nu är den fylld med penseer.

Jag skrev häromdagen om våra Kungsängsliljor, de i rabatten och den på väggen, som vi gillar skarpt. Då handlade det om den rutiga blå-lila. Vi har ju en vit också :-) och nu blommar den. Visst är den wonderful?!

Dessutom några rader till om snitt-liljorna som maken köpte... Dom luktar såååå starkt att vi har fått lov att flytta ut dem. Dom blir ju förstås inte fulare för det - vackra och starkt doftande.


Närstudier av liljan är rena ögonfröjden.

26 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Kungsliljan är ju bara så vacker! Härliga närbilder. Zinkbaljan med penséer i är inte dum heller.
Kramar Eva Agnes

sara kmp sa...

Fick göra det samma med våra vita Liljor, de står på balkongen och luktar nu i stället, men är ju lika vackra där (och fler få se dem)!

Lella sa...

Zinkbaljan verkar användbar, snyggt!
Mina Kungsliljor kom inte upp i år, tåkigt för de är ju helt underbar. Bättre lycka nästa år :o)

Husbilsresan sa...

Fint med penseérna i zinkbaljan.Och kungsliljan är underbart vacker.
Ha en skön söndagkväll.Kram!

Lavendel & Romantik sa...

Tack du kullan ;-) Va snygga bilder du visar ha det så gott kram/majsan

Anonym sa...

Underbar kungsängslilja!! Tror det är den vackraste blomma som finns... härlig vårtunna!!

Mina prylar sa...

Mycket wonderful! Både blommorna och zinkbaljan!

Dubbelörn sa...

Vita blommor är så otrolligt vackra o vissa blommor är bara så sensuella.

Kram

Poppins sa...

Zink gillar man! En härlig bild! Och dina studier av liljorna var verkligen vackert.

Stina sa...

Jättevackert! Kram Stina

Anonym sa...

Vad vackert det är i zinkbaljan med penséer i så fina nyanser.

Och kungsliljan... så fin den är ! Här uppe har dom inte kommit upp ännu, så jag får vänta lite på min som jag har i skärgården.

Kram Kram

Anonym sa...

Zinkbaljor är så himla vackra att plantera i oxå, vad spelar ju nästan ingen roll med den inramningen. :)

Anonym sa...

Vill me ha en zinkbalja! En som förändras med årstiden.. och någon som gör det åt mig! haha
Asså.. finns det verkligen inte trädgårdsinspiration på burk att köpa?? Jag behöver ett helt flaklass iallafall! ;-)
kramen!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina bilder du visar på den vita Kungsängsliljan och den vanliga liljan, jag älskar doften från dessa men det gula får man akta sin kläder för... Vilket vackert arrangemang du gjort med vattenkannan och zinkbaljan! Jag älskar zinkbaljor! Har tre stycken! Två ute och en inne och ändrar lite där med efter årstid & humör, jag har vatten i två och planterar i den tredje..
Det blev otroligt fint med din plantering där!

Ha en bra ny vecka! Mari.

Hem och Lycka sa...

Åå, jag som älskar doften av liljor kan förvara dem tills de doftar lite svagare ;-)

Anna sa...

Så ljuvliga... Jag har aldrig varit mycket för perenner eller blomland över huvud taget men du håller på att lura dit mig på det med dina närstudier. :0) Grannarna höll på att bli galen på mig tidigare, eftersom jag kapade alla vackra rosor i samma höjd som jorden mitt i sommaren och full blommning. Men jag var tvungen för deras löss höll på att ge sig på mina pelargoner på verandan... Och det kunde jag inte stå ut med. *skäms lite*

Anonym sa...

Jag byter också blommor i min zinkbalja efter årstid. Ibland har jag bara haft det som fågelbad...

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vackra bilder! Jag har också en zinkbalja, men jag har inte planterat i den än. Snart dags!

Blommiga Karin sa...

Vilka vackra bilder på vackra blommor..Jag funderar just vad jag ska ha i min zinkbalja i år./Karin

Mia sa...

Så nydelig det var med de stemorsblomstene i sinkbaljen. Og den kan jo brukes til så mangt (sinkbaljen altså...) Herlige Kungsliljor, har ikke de i hagen, men må se å få gjort noe med det...

Anonym sa...

Zinkbaljan med penséer är ju super fin, snyggt med vattenkannan bredvid....

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Kunsängsliljan är fin och vad trevligt med nya blommor i baljan. Själv ska jag fixa lite nytt till krukor och baljor framåt helgen. Penséer och påskliljor har gjort sitt. :)

Anonym sa...

Underbara bilder!!!

Lin & Lavendel sa...

Zinkbaljan med penséer är himla fin! Vackert med vilta liljor!

Anonym sa...

Åh, så fina blombilder! HÄrligt att se! Ha en fin dag! :)

♥ Pia... sa...

vad vackert det blir när man tar närbilder...helt otroligt...zinkbaljan tyckte jag om:) ha det så gott..PIA