11 maj 2007

Mer än blommor

Jag tycker att det är jättekul med trädgård, men jag är inte särskilt bra på blommor och växter. Jo, alltså.... nog växer väl de blommor och buskar som vi har men jag är inte bra på att planera ihop växter och kan inte så många sorter. Däremot finns det ju så mycket mer att smycka trädgården med. T ex blompinnar av alla de slag. Hästen ovan är en favorit!

Dessutom går det ju att göra så mycket kul med stenar och vatten. På bilden ovan har jag tänkt lite "Lantlivet möter Japan" :-). Den runda stenen i förgrunden är en så'n som det sipprar vatten ur ett hål på. Det blir ett lagomt, mysigt porlande ljud. En fin plats för morgonkaffe!

13 kommentarer:

Lin & Lavendel sa...

Hästen är jättefin! Kul med alla fina prydnader till trädgården.

Lotta sa...

Jättehärligt! Man kan göra väldans mycket fint i trädgården av saker som kanske egentligen inte hör hemma där!

ha en härlig helg!
kram Lotta

Poppins sa...

Förstår inte vad du menar med att du inte kan. Du har verkligen öga för vad som passar ihop! En jättemysig sitthörna, lugnt och avkopplande med sipprande vatten.
Och hästen... måtte den galoppera rakt hem till mig! Kram

Anonym sa...

Så fint, hästen är jättesöt! Jag tycker det är kul med trädgårdssmycken men är nog bättre på blommorna. Även om kombinationerna ibland inte blir de bästa. Det som är bra med trädgård är att det är lätt att flytta om när något inte blir som man har tänkt sig. :)

Anonym sa...

Du behöver då inte kunna namnet på en enda blomma!
Du fixar allt så bra ändå. Porlande stenen är så otroligt fin. Du har väl lagt en hel del grävande arbete under den. Visst är det en stor tunna under? Vattnet ska väl komma någonstans ifrån och ta vägen någonstans.

Stina sa...

Oj, vad fint du gjort. Jag har suttit i två dagar för att försöka få till en ny Banner. Men är inte nöjd med nåt. Hm!
Kram Stina

Stina sa...

Ja, vi kanske ses nångång! Kram Stina

Anonym sa...

Å vilka fna blompinnar du har hittat - dom med hästarna !

Jag är in i handelsträdgårdarna nästan varje dag så här år för att inspireras och titta efter nyheter. Dekorationer i trädgården finns det massor av och det är så jätte roligt med trädgådsdekorationer.

Bara det nu blir grönt i min rabatt i skärgården så jag får börja fixa där... Nackdelen med att bo i norra delen av landet...

Ha en fortsatt trevlig helg !

Jag länkar till dig nu från min sida, hoppas det är okej ?!

Kram Kram

Anonym sa...

Ha ha... du fick fel länk på mitt inlägg nyss... den gick till julias vita drömmar !!!!!

Jag sitter och länkar och så blev det fel. Men nu får du rätt länk till mig !

Kram Kram

Anonym sa...

Ohja, visst består trädgården av så mycket mer än bara växter. :)

Anonym sa...

Vilken fin häst! Jag tycker också att det är så kul att pynta i trädgården! Allt behöver ju inte ha rötter....

Anonym sa...

Vilken underbar blomsterpinne a la häst! en sån vill jag oxå ha!..var har du köpt den?..Och vilken fin plantering med penseerna!..hallå,du kan väl visst kombinera växter! Superfint plantering! :)

Anonym sa...

Åh så underbar bild, kan riktigt känna lugnet som sprider sig över den platsen. Gillar stenen med vattenporl, vill gärna ha något sådant själv. Tyvärr måste man ju oftast ha en pump och jag har inte tillgång till el :/