3 juli 2008

Den svävar

Ja, vad är nu detta? Ett flygande fjäderufo? Nädå. Det här är min skapelse från senaste besöket hos Ingela och Gunilla. Ni vet, dom där härliga trivselkvällarna som jag varit på. Vid senaste besöket gjorde vi skålar. Jag beställde min svartlaserad, men tyvärr blev något galet på vägen och den bidde vit, som med facit i hand känns helt OK.

Tanken från början var att den skulle hänga, så jag gjorde tre hål för snöre, ståltråd eller nå't annat att hänga den i. Dessutom gjorde jag hål runt kanten, på gaveln, liksom. Där jag skulle kunna sätta nån slags dekoration.

Nu bidde det vita fjädrar i hålen. Jag har inte limmat dem, så att jag kan byta dekorationer allt efter tycke och smak.

Just nu svävar alltså en vit pelargon, med fjädrar runt fötterna, i luften ute på glasverandan :-)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!!

Ja jag är verkligen mitt uppe i ett shoppingstim nu kan man säga...haha! Men nu har jag sagt till mig själv att lugna ner mig lite, nu har jag ju faktiskt fått många ting på min "vill-ha-lista", så jag får vara nöjd med stora inköp ett tag framöver *fniss*

Va roligt att du fick lite tips från min semester i Roslagen, hoppas ni får en härlig resa!

Vilken härlig svävande sak, otroligt charmig!

Kram på dej!

Ullis/Leva på landet sa...

Frän den var, din svävande sak. Kul att du har gjort den själv.

Kram Ullis

Karin sa...

Åhh men så fin! Kul att göra egna saker i keramik och pryda hemmet med.

Ha det gott i värmen...
Kram Karin

Unknown sa...

Hejsan!
Har nu lagt upp dig som min veckans blogg, hoppas du gillar det. Vill du att jag ska ändra något så säg till, så gör jag det så fort jag kan. Ha det gott! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Väldigt cool den där svävande saken - den står ut från mängden och det gillar jag!

Anonym sa...

Fiint! Vad bra det blev med fatet tycker jag. Du är så pysslig och ger andra inspiration :-). Nu ska jag kurera min hals och håller tummarna för att den håller hela helgen.
Kram anna

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Veckans blogg!!! Roligt! Du har ett vackert hem!/Linda

Ankan sa...

Det var annorlunda och kul! Ser verkligen ut om om flygande fjäderfän håller upp fatet :)
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Så mysigt med pysselkvällar! Önskar jag hade mer tid till sådant. Njut lite för mig med! /Kram Jenny

linnea-maria sa...

Vilken smart grej! Verkligen jättefin. Ta mönsterskydd och tjäna kosan! /linnea-maria

Mjuka sa...

Grattis verkligen till att bli veckans blogg!! Tycker att Romantiska hem gjorde ett mycket fint val. Härliga bilder du bjuder på
kramis Malin