17 juli 2008

Kransdax

Jojomensan. Nu är det kransdax igen. Det finns lite smått och gott ute i trädgården som man kan snajsa ihop till en krans. Det hela började med att jag plockade upp småäpplen som trillat ner. Det var nämligen dags för gräsklippning. Då såg jag att Revsugan blommar för fullt och håller på att ta över hela gräsmattan. Vips, så hade jag en liten hink revsugor. Dessutom har Irisarna blommat över och endast frökapslarna är kvar. Allt detta kan kan man göra kransar av. Det har jag gjort förut. Kolla här!

Dagens krans får hänga bredvid Buddan.

Här har jag försökt identifiera innehållet i kransen.


Förutom en krans av äpplen, blev det massor av äpplen över. Dom får ligga på ett zinkfat och vara snygga tills det är dags att mata djuren med dom.

10 kommentarer:

Elisa Day sa...

oj så mycket vackra bilder! Vilken underbar krans du gjort. Och buddha huvudet var så fint, "samlar" på såna. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin krans. Har inte alls tänkt på att det blir så fint med frökapslar, jättebra tips. Äpplen på zinkfat ser smaskigt ut, fast de inte är mogna.

Kram Ullis

Tina sa...

Vilken fin krans! och vilka härliga bilder du visa från Norrtälje...Kram Tina

Philura sa...

Tack för besöket på min sida, "Böjd slöjd" har jag aldrig hört talas. Som du sa, roligt me dnya bekantskaper!

Ha det gott!

Levindas Värld sa...

Gud va du är skicklig på att binda kransar, sååå fina :)

kram

Levindas Värld sa...

Hej igen!

Kan det månne ha varit IKEA du menat som ni inte har i Dalarna och där du fyllde upp 3 kassar med grejer...hihi!

Önskar dig en härlig helg!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Men du..så vackert!

nu önskar jag dig å dina kära en underbar helg...en regnfri sådan.
Kram nilla

Linda -Galleri Palla sa...

Otroligt snygg kran! Själv är jag inte riktigt lika haj på just kransbinderi...

Japp, grattis till oss båda husvagnsägare då :)

Bruno och Mig sa...

Tack för fin kommentar hos mig!

Jag skulle kunna tänka mig att sitta där brevid Buddan och titta en stud på den vackra kransen...Helt underbar!

Och tänk va alla djuren ska bli glada över goda äpplen i höst när frosten biter sig fast.

Kram

linnea-maria sa...

Du kan verkligen snajsa till Kransar du, av allt möjligt. sätter du på dig några särskilda glasögon ;) ?
Jättefint /linnea-maria