7 juli 2007

Skön helg! Lite sovmorgon, lååång och skön frukost med maken och regnuppehåll :-) Idag har vi fixat med den blivande köksträdgården som vi håller på att anlägga bakom garaget. Nu är planeringsbäddarna uppsatta och fyllda med jord. Gångarna mellan är hyfsat plana och nu ska vi fundera över vad vi ska fylla dem med. Det lutar åt bark. Lite piff kvar, sen är det klart!

Maken stack iväg på dagen löprunda när jag, full av inspiration, satte igång att samla material till några kransar. Starkt inspirerad av jätteduktiga Minna, som har bloggen Blomsterverkstad, tänkte jag fixa en "äppel-karts-krans". Dessutom är vår gräsmatta full med blommande Revsuga, så det blev en krans av dom oxå. Kul, kul!

Jag har förstås dokumenterat skojigheterna och är jättenöjd.



Nu är det bara en vecka kvar. Till semestern. Järnspikar va skönt det ska bli!! Ha en fortsatt skön helg!

Meeen - dagens inlägg blev ju också lite "Tema Grönt". Så det kan bli.... :-)

23 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuuuuuuuuuuuuu va du ä duktig. Dom är jääääääääääääättefina!!!

Anna sa...

Men så snygga de blev - så pysslig och duktig du är. Jag har också en vecka kvar, Måndag - Söndag, det ska bli underbart sedan. Nedräkningen har börjat.

ha en härlig söndag!

Anonym sa...

Men hallå, vad vackert! Det vill jag också göra! Fast i år är detn ästan inga äpplen å trädet, trots att det dignade av dem förra året. I år har vi körsbär istället, vilka lyste med sin frånvaro i fjol. :-)

Anonym sa...

Å vad fint! Härligt grönt mot dalaröd vägg. Det enkla och fina finns i naturen, blir så inspirerad av dina fina kransar!! Ha en skön kväll!

Hem och Lycka sa...

Å, vad fin, vad skicklig du är!!

Anonym sa...

Wow, vilka fina kransar! Helt i blomsterverkstans stil! Vill oxå ha!!..kanske måste prova! Jättefint mot röd vägg! :)

W&W form sa...

Vackert!
kram

Anonym sa...

Kan man kanske få låna lite av din energi o skaparlust...

Anonym sa...

Underbara! Förstår att du blev inspirerad. Tyvärr har vi också tåligt med äpplen i år och jag tror inte att det fungerar lika bra med päron!? :P Härliga bilder som alltid.

Anonym sa...

Vilka fina kransar!!! Varför har jag aldrig sån' inspiration :o( ?

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilka vackra kransar du har gjort, otroligt fina!!! Ja Minna har mycket vackert i sin värld må jag säga...Å va kul med kryddträdgård!! Roligt att anlägga och roligt att gå där och småplocka sedan, man önskar bara att sommaren kunde vara några månader längre...( Har fått lite höstkänsla i ett par dgr nu, därav min pessimistiska ton ; ( Ha en underbar ledig vecka, vi hoppas solen trittar fram snart!! Läckra bilder som vanligt hos dig!! Mari.

Lina sa...

Oh vilka fina kransar! Ja Minna inspirerar verkligen!! Jag ahr bytt blogg, kika gärna in!

Lella sa...

Vilka fina kransar du har fixat, var också inne på Minnas sida och såg att det fanns ett bra sätt att använda äppelkart på. Fiffigt!
Och äntligen har jag fått ett namn på växten som sprider sig i vår gräsmatta, Revsuga, vilket namn. Kram på dig :o)

Marie sa...

Supervackra kransar du har gjort.

Ha en fin vecka.
Kram Marie

Malin sa...

Vilka fina kransar!!

Toini sa...

Vilka fina kransar. Du får gärna skicka hit en :-)

Bamsekram till dej

Anonym sa...

Ojojoj så fina kransar! Vad duktig du är!!! /Terese

Anonym sa...

Ååååh vad fina kransarna blev! Jag blir riktigt sugen på att knåpa ihop några liknande... men jag gissar att mina inte kommer att bli i närheten så fina som dina :) Önskar dig en trevlig dag!

Anonym sa...

verkligen superfina kransar! länkar till dej, okej? eller... har som redan gjort det... men om det ej är okej så härja på mej:o)

Anonym sa...

Vilka underbara kransar, superduperfina!

AgnesK sa...

jättefina kransar, tyvärr har jag inga äpplen alls o ingen revsuga heller men allt möjlig annat ogräs;o)

Färjtorp sa...

Så fina kransar du har gjort!!!

Kram Johanna

Chatarina sa...

Vilka fina kransar du gör. får nog försöka göra någon ja me.