21 maj 2009

Dalarnas Trädgårdsmässa i Rättvik

Ni vet väl att det är Trädgårdsmässa i Rättvik i helgen? 23 - 24 maj, kl 10.00 - 16.00. Massor med intressanta utställare och föreläsare. Läs mer här. Jag tar iallafall med mej en trädgårdsintresserad kompis och åker dit :-)

Ska bli jättekul!

För övrigt pågår det ett jätteprojekt i det Lantlivska hemmet. Vi klär om huset! Jojomensan. Det går inte att måla - virket är totalslut. Sönderbränt för mååånga år sedan så det är helt enkelt (!) bara att spika på nya, fina brädor. Och fint blir det må ni tro! Vi är näästan klara med första gaveln och det ser finfint ut! Gissar att jag kommer att ha rejäl träningsvärk i "spikarmen" imorrn :-)

Supertrevlig helg på er!


5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tror inte att det blir något besök i Rättvik, men man vet inte. Låter som om ni har fullt upp där hemma då med jobb.

Kram Ullis

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken, jag vill nämligen också spika på nya brädor... som sedan kan få bli faluröda - som alla andra byggnader på tomten! Hm, boningshuset har av någon anledning alltid varit målad i annan sorts färg och fast vi målade om för några år sedan så är det redan ett måste att skrapa (hur kul är det?) och måla om!!!! Jag vill hellre ha falurödfärg!!! Snälla, visa lite bilder som jag kan visa sambon.. Hälsn Krista

Lime sa...

Hej Krista!
Jodå, jag kan visa lite bilder. Kommer inom kort :-)

Toini sa...

Hoppas armen inte värker för mycket idag.

Trevor har plannerat många utflykter :-)

Ha en skön helg och som skrivet förrut, visa lite bilder, så vi får se huset från utsidan nu.

Superkramar till dej och maken

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vad kul med trädgårdsmässa. SKulle jag också vilja gå på:)
kram Llalis