24 maj 2009

Helgnöje

Det var trevligt i Rättvik. På Trädgårdsmässan. Inte jättestort, men absolut inte för liten. Tycker jag. På bilden ovan bl a foton från Emmas Silversmide - hon som gör de fina Solsilarna. Många fler var naturligtvis representerade - det här är ett litet axplock.

En av mina favoritträdgårdar, Wij Trädgårdar, var representerade och självaste Lars Krantz var där. Deras utställningsyta var minst sagt iögonfallande. Heelt fantastisk! Tyvärr är mina bilder från mässan ingé vidare, men ni får helt enkelt lita på mig :-) Måste då också passa på att tipsa om Wij som ett perfekt utflyktsmål i sommar. Åk dit! Ni ångrar inte den resan, det törs jag nog lova. Vi var där för tre år sedan och i sommar kan det nog bli en ny sväng förbi Ockelbo. Yezzz!

Vi åt lunch på den mysiga resturangen Sjövillan i Rättvik som ligger precis vid Siljans strand.

Naturligtvis hann vi met några besök även på andra ställen än Trädgårdsmässan :-) Här ser ni en liten titt i några av mina kassar. Pelargonsticklingar köpta på mässan kom från Bergabacken, en sväng till Vikarbyn och butiken Detalj, mycket trevlig butik och mycket trevlig personal, resulterade i kasse nr 3 och en sväng förbi min personliga favorit, Ylva Skarp i Hjortnäs resulterade förstås också i en kasse.
Kan man ha för mycket Ylva Skarp hemma? Svar: Nej :-)

Sammanfattningsvis kan man säga att vi hade en riktig toppendag.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken helg ni verkar ha haft!! Restaurang Sjövillan verkar ha ett toppenläge - verkligen!

~Livet i byn

S o F sa...

Oj, det där såg riktigt trevligt ut. Tack för bilderna!

Så mycket nostalgi som känns i hela kroppen när du pratar om Rättvik, Siljan... - ja hela detta underbart vackra område. Å, så Ylva Skarp...Vackert var ordet.

Ha det gott önskar en västergötlänning!

n o r d i n g å r d e n sa...

..kände att jag vile gå in till Fröken Lime idag när jag visade lime i min blogg : )

Åh va jag hade velat gå på den mässan! Men fick inte med min sambo så jag struntade i det.... kul att du skrev om den, jag ser att det var mycket sevärt, trevlig dag du ser ut att ha haft , jag gillar alla ställen du besökte! Måste ta en sväng snart känner jag.... Soliga kvällshälsn fr Falun.

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt det verkar ha varit. Läste ju om det i tidningen också. hade en arbetskamrat som var där och hon var också nöjd.

Kram Ullis

Camilla Alvén sa...

Vad härligt! Det är skönt att komma iväg ibland och få lite ny inspiration.
Ha det bra
Kram

Målargården sa...

Åh, så mycket fint du sett på mässan. Själv prioriterade vi faktistk vår egen trädgård. Jobbade järnet men ser nu att jag kanske borde tagit en liten sväng till Rättvik ändå! Visst finns mycket fint hos Detalj. Brukar alltid ta en sväng in när jag passerar och alltid följer något litet med hem! /Eva-Mari