22 maj 2009

Lite gott att äta?

Länge sedan jag delade med mig av något recept. Här ska ni få ett tips - Pastapestosallad som serveras med stekt eller grillad fläskfilé och bröd. Enkelt och smarrigt!

Fyra pers:

500 gr pastaskruvar
3 msk pesto
2 msk balsamvinäger
1 msk olivolja
2 avocado (skuren i bitar)
1 lime
1,5 dl svarta oliver m kärna
1 frp körsbärstomater (delade)
1 påse ruccola
1 rödlök (skalad och skuren i båtar)
1 frp Halloumiost (tärnas eller skivas och steks)
Fläskfilé
Bröd

Koka pastan. Blanda pesto, vinäger och olja och häll det över pastan när den svalnat något. Skala och dela avocadon, pressa över limesaft. Blanda i oliver, tomater, ruccola, lök, avocado och halloumiost i pastan. Serveras med stekt fläskfilé och bröd.

Smaklig måltid!

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det lät verkligen gott. Får spara det i min receptmapp,

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ingrid sa...

Mums, salladen kan ju jag som vegetarian äta. Den ska provas så snart min pulverdiet är till ända ;0)

~Livet i byn

Lena sa...

Kolla, vi har en granne dom öppnat ett Lantliv (en liten butik hemma på gården).Fina saker må du tro! Kramar
http://mittvitalantliv.blogspot.com/

Camilla Alvén sa...

Mmm, gott! Är man inte köttätare så kan man ju ha lax till
Ha det bra