3 maj 2009

Man kan aaldrig veta...

Man ska inte ha förutfattade meningar. Det vet vi ju. Solen strålade i torsdags när jag kom hem från jobbet. Jag tog med posten och soptunnorna in, tidningen Lantlivet hade kommit :-). Jag stannade och bytte några ord med grannarna. Grannen, A, som också gillar inredning och prenumererar på Lantliv, hade hunnit kolla i sin tidning. Det jättefina täcket på omslaget hade inhandlats under dagen. Jaha, va kul! Vart hittade du det? På Rusta!!! Va? Jodå.

Idag var det min tur att besöka plejset. Vi skulle ha plastkorgar till garaget. Jo, jag hittade plastkorgarna och lite annat smått och gott OCH de jättefina tändsticksaskarna som ni ser på bilderna ovan. 14.90:- för en trepack - å dom är verkligen jättefina! Och som sagt - man ska inte ha förutfattade meningar. Om Rusta, menar jag då förstås. Viktiga saker det här :-)


Hoppas ni haft en riktigt lång och skön helg. Det har jag :-)

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det är faktiskt kul att man kan hitta så mycket på Rusta. handlar ofta där.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia sa...

Tidigare har jag bara sett Rusta som skräp och inte ens åkt dit. Nu kan jag bara hålla med, de överraskar med små söta saker som man bara inte kan låta bli.

Tändsticksaskarna köpte jag också för ett tag sedan, då fanns de i två olika varianter och jag köpte förstås båda. Det var ju så billigt! :)

Ha en fin vecka!

Kram Mia

Annas hjärtan sa...

Kikar in och säger hej! Visst är det kul att fynda ibland? Själv har jag köpt nytt porslin idag till vrakpris, mycket nöjd!
Fint det blir med nya fasaden förresten! Må så gott, hälsningar grannen A