16 maj 2009

En salig blandning

Nu är dom i farten igen, mina fina Kungsängsliljor. Det är en högtid för mig. När liljorna blommar. Jättekul. Har till och med några vita i en annan rabatt men dom är precis på gång och har inte vuxit till sig riktigt ännu.

Här bor dom - tillsammans med Gullvivor och pärlhyacinter. Rena rama svenska flaggan i rabattform :-) Inte nog med det - här finns vita keramikliljor också. Finfint :-)

... samtidigt som jag sitter här och småler, eftersom Norge leder Eurovisionsslagern just nu. Norge är ju bara huuuur bäst som helst. Vilken låt!! Hoppas dom vinner, hoppas dom vinner. Heja Norge!




7 kommentarer:

Pengastorm sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Vilka vackra blommor! Läste att du gått keramikkurs! Det skulle jag också vilja göra, jag älskar keramik. Tänk vad underbart att få göra sina egna kaffekoppar!
Kram Maria

Torprosen sa...

Oj vad vackra kungsängsliljor! Visst är de ljuvliga!Härlig kombination med gullvivor! Mysig blogg som jag läser ofta! Kram Torprosen

Bruno och Mig sa...

Och vann gjorde dom!!

Så vackra bilder på blommor du visar. Härligt.

Ha en skön söndag
Kramar L

Lotta 8`) sa...

Mmmm kungsängsliljor - allra vackraste vårblomman! Vad fint du har dem under trädet :) Min har blommat över nu och snart skall jag sprida fröna så det blir en massa, massa kungsängsliljor :) Ha en bra vecka 8`)

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder. Har ingen kungsängslilja men skulle gärna vilja ha. Visst var Norge bäst.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho.., vill du vara med i min tävling om den läckra plåt almanackan med sött motiv...?
Tävlingen pågår tom 26 Maj, hoppas du vill vara med!

Kram Marianne

Lallis - liv och leverne sa...

De är ju bara så fina:)
Ha en skön kväll
Kram Lallis