5 feb. 2007

Dagens vill ha

Jag vill ha Leksandsstolar. Klädda med tyget "Leksandsstolar". Jodå, svarta skulle bli jättebra, men björk-stolar skulle också bli jättefina. Utan klädda dynor skulle också bli bra.

Det är min jobbarkompis fel.... :-) Nu håller hon på för fullt hemma i sitt kök. Dels renoverar och bygger dom till huset och just nu är hon är i full färd med att klä om kökssoffan, måla köksbordet och dom "gamla, fula furustolarna" få sig en duvning. Idag hade hon köpt färg på lunchen... Jag vill också!! När vi pratar är det väldigt ofta inredning av alla de slag som är på tapeten och nu har jag blivit så där jätteinspirerad igen. Idag blev det inredningssnack på både förmiddags- och eftermiddagsfikat. Nya köksmöbler vore ju jättekul.

Bild från www.ljungbergstextil.se

10 kommentarer:

Toini sa...

Vilket snyggt tyg. När du är färdig hemma får du gärna komma hit och hjälpa mej lite :-)

Anonym sa...

Jättesnygg stol, och tyget var med jättefint! Ett par sånna skulle jag nog med ha plats för hemma! :)

Anonym sa...

Usch, fy, för arbetskamrater som läskas så! ;-) Jag tycker om det tyget. Och stolarna är klassiskt fina.

Anonym sa...

Inredningssnack, det är kul det!!
Jättefina stolar, gillade att de var svarta!!
Tina/

Anonym sa...

Leksandsstolar, det är vad jag också vill ha, fast grå. Ha, ha

Anonym sa...

Dom står högt på min önskelista med, leksandsstolarna. Är otroligt vackra tycker jag. Tänk om man kunde fynda sådana på nån auktion, fast tyvärr vet ju de flesta vad dom är värda.

Anonym sa...

Åkte förbi i Insjön idag. Där kan man köpa Leksandsstolar. Var så nära att åka in på fabriken.
Köpte 2:a sortering av Leksandsbröd i stället. Gott men inte lika roligt som stolar. 60 kr för 4 kg, lite billigare än i affären, dessutom lite mer gräddade (nästan bränt i kanten, mmmmm)

Anonym sa...

Jag älskar leksandsstolar..har själv vita kopior från Mio....vilket kul tyg!
Jag länkar dig på min sida :)

Anonym sa...

Apropå "Leksandsstolarna" i Insjön,
det är inte "äkta" Leksandsstolar, inte finns det någon fabrik där heller. Det som i decennier betraktats som riktiga leksandsstolar tillverkas i Siljansnäs sedan 50-talet av Erkers möbler. Kan vara intressant att veta...

Anonym sa...

Leksandstolen tillverkades förr i tiden av flera olika lokala snickerier kring Leksand. Erkers är den enda som finns kvar idag. Det finns dock ingen "orginal" i den bemärkelsen.