25 feb. 2007

Loppisfynd


Den här jättefina vasen är ett loppisfynd. Har jag köpt för några år sedan på någon loppmarknad "nåongstans i Sverige" för en spottstyver.

Den fina kaffekannan och sockerskålen ur Gustavsbersg serie Berså av Stig Lindberg, är ett superfynd! Vi köpte båda för 180:-! Dom är i kanonskick och vi dansade ut från loppmarknaden när vi köpt dem. Yeah, yeah ....

Historien bakom dessa tre skönheter är lite speciell. Det började med att min man ropade in en "fyndlåda" på en auktion - i den låg den lilla bulliga vasen. Tycke uppstod! På en loppmarknad i södra Sverige en tid efter hittade vi den avlånga vasen och ytterligare en tid därefter hittade vi den tredje lilla vasen med midja på en helt annan loppis.... Någon som vet om det finns fler pjäser i serien?

Imorrn blir det en sväng till Hufvudstaden och jag vet (läs: hoppas) att det blir lite tid över mellan möten och tågresan hem *ler jättemycket* och då.... då blir det besök på Village och Årstiden och ...... ja, vi får se hur mycket jag hinner med. :-)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilka härliga fynd. Och Stig Lindberg för endast 180:-, där kan man allt prata fynd. Vad härliga de andra sakerna var med =)

Lotten sa...

Vilka fina fynd du fått tag på.... gillade särskilt Berså men de nedersta vaserna var oxå läckra!

Anonym sa...

Vilka underbara fynd!! Trevlig dag!

Anonym sa...

Men åh vilka fina fynd! Själv är jag tyvärr urdålig på att fynda på loppis...

Anonym sa...

Jag gillar den översta vasen väldigt mycket. Och de där tre, vilken kul historia bakom, det gör att det blir ännu vackrare! :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, fy fasen, jag håller med dig, det är dökul med loppis! Att bara kunna göra det där fyndet man drömt om! Och ännu bättre, att hitta ngt som man vet är värt mycket mera än vad de har vett att ta betalt förr!! Jäefina bilder du tar! Den där Berså-serien hade jag turen att hitta några skålar i en sommastuga vi köpte för några år sen ( den stugan är såld nu..) men tanten där lämnade det hon tyckte var "fult & gammalt", Ingen var lyckligare än jag!! // mari.

Karin sa...

Vilka fina saker du har fyndat! Loppis är alltid kul även om man inte alltid har samma tur. Trevlig stockholmsresa.:)

Anna sa...

Oj, så vilken härlig design på alla fynd. Och kul är att de bara ökar mer och mer i värde.

Antikrundan har gjort folk mer medvetna och det är lite svårare idag att fynda - därför blir man extra glad när man lyckas.

Ha en trevlig kväll.

n o r d i n g å r d e n sa...

Jo, glömde säga det förut när jag såg du skulle till Sthlm, Årstiden är min favorit nummer ett också! Jag fattar inte varför de inte har en lite mera inbjudande hemsida, de har ju så otroligt mycket vackert att visa upp, det är bara en sån ljuvlig atmosfär där inne, Ha en bra shoppingtur ( lite tid får du nog över...) Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...Bra du nämnde för dem om hemsidan , knpeigt ändå, jag menar ok att de inte är dataintresserade el kunnig men det går ju alltid anlita folk och de har nog pengar till att göra det! Det skulle ju föra fram dem bättre men , men.. Ja, det är svårt att INTE köpa ngt när man är där, mycket inbjudande butik! Njut av ditt ljus och den torkade lavendern!! // Mari.

Lotta sa...

Håller med dig, det är jätteskoj med loppis!

Jag har några tallrikar i berså. Min mormor och morfar hade dom som vardagsservis. Älskar den serien!

Kram Lotta

Anonym sa...

Oj, vilka fynd du har gjort! Vaserna är ju helt underbara och Stig Lindberg är alltid Stig Lindberg....

Mia sa...

Så mange fine loppis funn du har gjort da... Visst er det kult med loppis.

Anonym sa...

Jättefina fynd du gjort!
Tina :)

Agata sa...

Grattis till fina fynd! Att gå på loppis tillhör min lyx i livet. Dessutom är det rätt miljötänk att återbruka, brukar jag försöka övertyga sambon om. (Hans tirader om att det är bäst att inte handla alls lyssnar jag inte på.)

Lavendel & Romantik sa...

Hej kulla, kul med dalfolket här. Vilken fin blogg du har, och jag älskar oxå loppisar. Tack för snälla ord Kram/Majsan ha en skön dag i stora staden

Anonym sa...

Åh jag är så avundsjuk på tekannan att jag skulle kunna gnaga av mig armen för mindre :)

Stina sa...

Det där var härligt fina saker.
Kram Stina

Anonym sa...

Helt otroligt snygga fynd!Berså för 180:-...jag förstår att ni dansade ut :-)

Anonym sa...

servisen som heter berså hade min mamma hemma när vi var små. tänk om man vetat......

trevlig helg