27 feb. 2007

Sverige är fantastiskt - del II

Ja, igår var det besök i Hufvudstaden och jajamensan, några affärer hann jag med :-) och några små kassar följde med hem. Men... det var inte så snöfritt och varmt och soligt i "stora staden" som bilderna nedan illustrerar. Dessa kommer från i somras.

Det är så fint på Skansen. Där tillbringade vi en av de jättevarma dagarna i somras. Vi bara strosade runt bland alla fina hus och i alla mysiga gränder.

Det är nästan svårt att föreställa sig att man befinner sig i stort sett mitt i Stor-Stockholm när man går omkring i gränderna.

Mycket vackert att fotografera och massor med inspiration. Bl a den jättefina portalen i rödmålat trä nedan. En sån vill jag ha!



Den tidstypiska Konsumbutiken är en jättetrevligt inslag i miljöerna på Skansen. Bilden ovan hämtad från www.skansen.se.

Innan vi lämnade Skansen den här dagen hann vi bevittna hur folk tog sittplatser framför scenen inför "Allsång på Skansen" som skulle gå av stapeln samma kväll. 5-6 timmar innan det började - i 25 gradig värme!!!! Då är man intresserad... :-) Men det är klart - platserna i skuggan "paxades" först.


Vadå - är det nå'n som tror att jag tänker på semester och sol och längtar till vår och sommar ...? Nääädå... *hrmm, hrmm*

10 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vad underbara sommarbilder! Man längtar verkligen. Här snöar det igen!

Vi var på Skansen förra vintern, på deras julmarknad, och det var också jättetrevligt, fast jag skulle vilja uppleva det sommartid.

Tack för snälla ord på min sida! Kram Lotta

Blommiga Karin sa...

Fina bilder från Storstaden.Jag tänkte faktiskt att det hade varit kul att åka dit till sommaren.Det var länge sedan jag var där,men bor man nära en annan huvudstad så....Längtar också efter sol och värme nu!/Karin

Anonym sa...

Gud så härligt det ser ut!! Vadå, sommar? Längta, nääää inte alls? *ljugersåtungansvartnar*
kram

Lotten sa...

Åhhh, vad jag längtar till sommaren nu! Jättefina bilder från Stockholm - jag måste snart åka dit (15 år sedan sist).

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken nostalgi med bilderna från Skansen, man längtar verkligen till sommaren när man ser dem, härligt när drivorna av snö står pall på utsidan, tack för fina bilder!! // mari.

Lavendel & Romantik sa...

Jaaaaaaaaa jag längtar oxå till våra underbara sommar.........kram/Majsan

Anonym sa...

Skansen är himla fint på sommaren, speciellt de gamla husen och i deras presentbod kan man alltid hitta nått fint.

Stina sa...

Nu vet jag vart jag ska i sommar.
Kram Stina

Anonym sa...

Åh, va fina bilder! Jag älskar att åka till S-holm och älskar skansen oxå med de fina gamla husen och miljöerna. Man kan gå där och låtsas att man bor så för en stund...*drömmer mig bort*
Trevlig helg!

Interiørhuset sa...

for noen herlige bilder av sommer og sol....åh så jeg lengter etter varmere dager og sol på himmelen=) HA en flott helg