7 feb. 2007

Sverige är fantastiskt


Vi besökte Söderhamn i augusti förra året. Maken deltog i VSM i friidrott som gick av stapeln där. Eftersom jag är självskriven i fan-cluben följde jag men och vi passade samtidigt på att se oss omkring lite i omgivningarna. Skärså, ligger strax norr om Söderhamn, och är ett alldeles jättemysigt ställe och där finns den trevliga resturangen Albertina där vi åt deras jättegoda strömming.


Vi besökte också Wij Trädgårdar i Ockelbo som jag visat några bilder från tidigare. Stället är precis i min smak. Massor med fina blommor men även massor med trädgårdsinredning. Stället är absolut värt ett besök.



Vi hade otur att få regn när vi besökte Wij - men inte mer än att vi kunde gå runt och se det vi ville. På väg tillbaka till Söderhamn började vi bli hungriga och när vi såg en skylt som pekade till höger och som det stod Axmar Brygga och resturang-symbolen på, då svängde vi. Vad vi inte visste då var att vi skulle få avnjuta en häärlig middag på en super-duper-resturang. Vi hade nog tur som fick bord men det var ganska tidigt på kvällen så det var nog därför. Återigen en fullträff!


Hur det gick för maken i VSM? Jodå, han kom hem med två medaljer - en guld och en silver :-)

9 kommentarer:

hulukvarn sa...

VAd härligt med sommar! vilka fina foton!

Toini sa...

Fina foton! Skönt med sådana bilder nu när det är så kallt.

Anonym sa...

Näää nu längtar jag till sommaren! Vilka härliga sommarbilder du bjuder på!!!

Anonym sa...

Åh, så fint. Härliga bilder. Jag gillar trädgården med betonginslag. Jättefint. Jag vill ha sommar nu.....

Anonym sa...

Nu vill jag ha värme och sol! Fina bilder och fina tips på vackra platser att besöka!!
Tina/

Karin sa...

Ja visst är Sverige fantastiskt! Wij skulle jag mer än gärna vilja besöka. :)

Anonym sa...

Heja "Maken", bra gjort!!!!

Hannele på Hisingen sa...

Visst är Sverige vackert, idag också.

happymajsan sa...

Hej fina bilder från mitt Hälsingland. Visst är Albertina och Axmar brygga två fantastiska restauranger och med toppenmat. Om man ska äta julbord på Axmar brygga bör man nästan ha någon som bär hem en därifrån för det är sååååå mycket god mat.

Hälsningar från Söderhamn och happymajsan