14 feb. 2007

Vi hälsar på hos min jobbarkompis


Ni som följt min blogg kommer kanske ihåg att jag
skrev lite om min jobbarkompis häromdagen. Hon som håller på för fullt hemma. Hon och hennes familj "har-blivit-med-gammalt-hus-som-behöver-renoveras-och-ligger-precis-vid-sjön".

Jag bad henne ta lite bilder och dela med till oss - och här kommer dom. Häärligt!

Här ser vi bl a resultatet av färgen som köptes, dalahäst-rött till stolarna. Här vilas det inte på hanen inte! Visst blev det supersnyggt? Sju-armade ljusstaken i fönstret akompanjeras av en fin "tomtar-på-pinnar", sånt man föräras av de små änglarna :-) En äkta Bergsmans-krona över bordet (en julklapp, om jag inte minns fel). Instrument älskas av familjen, vilket är tur för där finns fem fioler, ett piano, en spilåpipa, en gitarr och två trumset!


Den marockanska mattan gör sig superbra i hennes Dala-hem!

I köket pågår revonering. Skåpluckorna "Ståt" från IKEA sitter bredvid en supersnygg spiskåpa från Mookåpan. Det fina kaklet har hon minsann satt upp själv, bra jobbat! Jag vet också att det är på väg pärlspont upp på väggarna. Väntar med spänning på fortsättningen.

Och titta här vad hon hittat på. Hon målade golvet vitt i lilltjejens rum och klämde dessutom dit en schablon. Sååå snyggt! På bilden till höger sitter "Gunnar" i hörnet. Gunnar är större än lilltjejen och bor inne hos henne tillsammans med en hel hög andra gosedjur. Gruvgumman i mitten är ännu en "gåva från änglarna"! :-)

Vi avslutar med några snygga bilder från sovrummet. Färgen på sovrumsväggen är bara tillfällig fick jag veta - jag tycker den är jättefin. Tavlan har hon själv målat (sååå fin) och föreställer äldsta tjejen. På bilden till höger ser vi tapeten som sitter kvar i trappen upp till övervåningen. Så hiimla fräsig! Tyvärr kan dom inte spara den (för skruttig!) men har funderingar på att spara en bit och rama in. Kan bli snyggt, tror jag.

Sådär ja, tack för titten! Nu har vi fått en inblick och det ger mersmak. Hoppas vi får se mer allteftersom renoveringen fortskrider. Under tiden fortsätter jag och hon att prata heminredning hämningslöst på jobbet, så de andra får skavsår i öronen. :-)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va hemtrevligt hon har! och verkligen dala-stil!

Stina sa...

Härligt hem! Fin blogg, du har. Kram / Stina

Anna sa...

Så fint hon har och du är så himla duktig med kameran. Måste helt enkelt lära mig och måste dessutom köpa en ny..

Ha en riktigt härlig Alla hjärtans dag!

Mia sa...

Kjempekoselige bilder - så fint med det røde til. Og det malte gulvet var bare nydelig!

Anna sa...

Svar på besöket hos mig: Åh, jag med. Kan du mena Torsång med sina 167 sticklingar? :0) Men jag måste låta bli...

Anonym sa...

Min enda protest är..Större bilder tack!!Jag måste verkligen se allt så inget får missas!!:)Jättefint!
blandblommoroblad

Anonym sa...

Vad kul med hemma-hos-bilder & vilket vackert hem! Inspirerande :)

Karin sa...

Vilket fint hem! Gillar blandningen och det målade trägolvet var såå snyggt. Kul att ha någon att prata inredning med på jobbet!

Anonym sa...

Vilka fina bilder och vad fint och mysigt hon har!!
Tina/

Anonym sa...

Härligt hus och underbara färger och idéer!!

Stina sa...

Tack! Roligt att du tycker det. Kram Stina

Anonym sa...

Vad härligt med hemma-hos bilder! Speciellt förtjust blev jag i det vitmålade golvet med schablonerna. Kanonfint! :-)

hulukvarn sa...

Golvet var ju jättefint!!

Ha en fin helg!

Blommiga Karin sa...

Mysigt hem din jobbar kompis har!Man kan ana lite smak av Carl Larsson och Dalarna här.Fint golv i dotterns rum.Jag har en kompis från Dalarna och det verkar som vissa saker är ett måste: "alla" har nämligen en eller flera DALAHÄSTAR.Stämmer det?