19 feb. 2007

Wij Trädgård - på SVT TV1

Jag vill tipsa om att TV1 den 21 februari kl 20.30 kommer att visa ett program om Sveriges nordligaste rosenträdgård - Wij Trädgård, som jag skrivit om några gånger.

Så här skriver dom om programmet på SVTs hemsida: "I Växtzon 5 går det inte att stoppa näven i fröpåsen, kasta frön över axeln och tro att det blir en trädgård. Man måste förbereda jordmånen omsorgsfullt. Trädgårdsmästaren Lars Krantz lämnade sitt paradis, Rosendals trädgårdar i Stockholm för att starta om i kärvhetens zon i Gästrikland. I en film av Dieter Stöpfgeshoff får tittarna se hur Lars Krantz och trädgårdsarkitekten Simon Irving tillsammans skapar Sveriges nordligaste rosenträdgård i Ockelbo."


Bilder från www.wij.se

4 kommentarer:

Karin sa...

Tack för tipset! Det ska jag definitivt kolla på. Wij är spännande!

Anonym sa...

Oj vad roligt, det har jag totalt missat. Måste ses! Var till Wij i somras och så underbart det var. Dit blir det fler besök =)

Blommiga Karin sa...

Jag satte på tv:n för att kolla,men såg bara bild mässigt vad det handlade om.Telefonen ringde stup i ett.Vet du om det går i repris?

Anonym sa...

Jag råkade faktiskt se reprisen häromdagen..jättekul att se!