3 mars 2007

Faster bistår som inredare

Så har det gått en vecka igen! Har varit i Luleå ett par dagar igen. Den här gången var det inte så smällkallt som när jag var där senast och när jag kom hem igårkväll var det rena vårvädret här hemma i Dalarna. Hörde vårfåglar idag!

Idag har jag varit inrednings-smakråd till mitt syskonbarn. Hon är 10 år och har fått en "total make over" av sitt rum. Nya tapeter, nytt golv och nymålat tak och nu ska det inredas. Så idag har vi mätt, räknat, letat, önskat, bläddrat i katalogen (ni vet vilken *blink, blink*), mätt igen och skrivit handlingslistor. Det blev en lååång lista som vi ska ha med till IKEA imorrn *ler nöjt"*.

Har vi tur kanske vi får en titt i hennes rum när det är klart!

Fortsatt trevlig helg till er alla!

Bilder: eget collage med bilder från www.ikea.se

5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Va roligt faster! Nog är det kul att shoppa loss på Ikea och planera ett helt rum!! Ha en bra och rolig dag då, vi ser fram emot fortsättningen .. Mari.

Stina sa...

Haha. Ja, om man tittar riktigt länge så vet man nog till slut hur det känns att ha sakerna man vill ha. Då kanske man inte behöver dem. Puss Stina

Toini sa...

Vad kul att få ett nytt rum, med nya färger och saker. Ibland behöver man förnya lite. Hoppas allt gick bra hos IKEA.

Interiørhuset sa...

Så koslig da=I Blir vel stor stas å dra å shoppe i morgen da=)
Kos dere masse!

Anonym sa...

Ja det är ju sååå kul att göra om ett helt rum! Vi gjorde ju det med dotterns för ett par månader sedan.. och det är ju så kul när man ser det fina resultatet!
Nähäpp, nu ska jag till Ikea!! :)
Yehoooo!!!
kram kram