30 apr. 2007

Lägesrapport

Lägesrapport från gästrummet. Golvsocklarna sitter på plats, det saknas fortfarande några taklister och det elektriska skall dras klart, men... det mesta är klart. Nu blir det lite piff i maklig fart. Idag ska jag nog sy gardiner och klä dynan på en gammal stol som ska få bo i gästrummet.

Men nu är jag ju mer sugen på att vara utomhus än inne. Jag är väldigt förtjust i Kungsängsliljan. Nu blommar den! En ganska liten och oansenlig blomma, men om man kryper närmare.... och det tycker jag att man ska göra... så ser man vilken skönhet det är.

Vi är förärade med en kungsängslilja som vi kan njuta av året om. Vi har den på väggen och den är gjord i gjutjärn och vi gillar den skarpt! Tyvärr gör bilden den inte rättvisa, men ni får använda fantasin :-)

Liljor överhuvudtaget är jättefina. I väntan på att de ute ska börja blomma njuter jag av de fina liljorna som min man köpt :-)

Ha en skön valborg och var försiktig med tändstickorna :-)

25 kommentarer:

Karin sa...

Åhh så fint det blir! Jättevackert med det golvet - behövs inte så mycket inredning där inte. :)

Kungsängsliljor är fantastiska. Jag trodde inte jag hade några i trädgården men så häromdagen hittade jag en! Lycka!

Ha en fin Valborg! Tändsstickor - här på västkusten har vi (tyvärr) inga valborgseldar...

Anna sa...

Gäststugan blir jättefin, vad duktig du är och vilken kanonidé med golvet. Den kungsängsliljan var vacker - har aldrig sett dem nära som du skriver. Ska börja studera dem i närbild :)

Jag blir alltid lika djup när jag står och tittar på elden, och sänder en tanke till alla de kvinnor som brändes på det bålet för några hundra år sedan. Och jag är tämligen övertygad om att jag hade varit en av dem om jag levt på 16-1700-talet. Det var inte alltid bättre förr.

Ha en härlig kväll.

Anonym sa...

Åh, va vackert golvet och väggen blev där inne och fint med bordet till. Håller med Karin om att det inte behövs mycket inredning där..rummet talar för sig självt. Enkel inredning räcker nog!

Kungsängsliljan är verkligen vacker!
Ha en fin valborg! :)

Toini sa...

Jag undrade först varför du tagit ledigt en måndag! Men så läste jag att det var Valborg.. hmm här firas ju inte det heller, så jag hade totalt glömt bort det.

Ha en trevlig Valborg och bränn inte ner huset.
Kram
=^_^=

Anonym sa...

Kungsängsliljan är otroligt vacker.
Har Du sett hela fältet med liljor i Uppsala? Oj vilken skönhetsupplevelse.
Ha en härlig Valborg

Lavendel & Romantik sa...

Vilket golv och vilket jobb duktigt jobbat! Ha nu en skön Valborg Kram/Majsan

Lotten sa...

Vad fint det kommer bli i gästrummet - golvet är ju bara såå rätt!

Håller med om liljorna - underbara! Gillade den ni hade på fasaden!

Ha en jättetrevlig Valborg!

Anonym sa...

Kikar bara in och hoppas du har en trevlig valborgsmässoafton!!

Kramen!!

Husbilsresan sa...

Herrejösses vad fint golvet blev.Jag blir nästan lite sugen på att prova själv.....vi håller på och bygger ett litet gästkrypin vid stugan. Betydligt mindre golvyta än du har...så det kanske jag skulle klara av =)
Ha d gött!Kram!

Anonym sa...

Vilket underbart ljust gästrum, jag bara ääälskar golvet =) Och liljan i gjutjärn och helt underbar den med, förstår att du är förtjust i den. Trevlig valborg!

Poppins sa...

Så fint det blir. Golvet är ju helt ljuvligt!
Kungsängsliljan var vacker. Den ser man inte så ofta.
Kram på dig! Och njut av våren.

n o r d i n g å r d e n sa...

"Tjuvbloggar" lite på valborgsmässoafton... Men jag säger då det, sååå himla läckert rummet blir! Älskar golvet och pelarbord har jag alltid haft en förkärlek till, just detta var jättesnyggt! Och så den filmen i plast på fönstret med paelargonkrukor, den gillar jag!
Läckra blombilder med! Ha en fortsatt bra helg önskar Mari.

Mina prylar sa...

Ojdå, blommar kungsängsliljan hos dej redan! Här har jag pyttesmå knoppar, men den som väntar på nåt gott....jag gillar de verkligen!
Jag måste bara säga att golvet är sååå snyggt!
Ha en bra kväll!

Lotta sa...

Golvet är så himla snyggt! Vilket fint gästrum du får!

Hoppas du haft en riktigt skön Valborg.

Kram Lotta

Zandra sa...

Mmmm... så vackert! Jag blir superinspirerad att göra om! Kanske ska börja med att äga mitt boende. Grymt snygga bilder!

Stina sa...

Men jag tror att jag svimmar vad fint det är.
Kram Gullegjun! Puss /Stina

Anonym sa...

Jag äälskar kungängsliljan också men har bara sett den på bild. Överlever inte här uppe. Men jag funderar på att plantera den i en kruka och ta in den över vintern, kan inte motstå den längre!!
Jättefint golv. Otroligt smak- och effektfullt.

Lotta sa...

Ja du kan tro att jag blev överraskad!

Jag njuter varenda sekund jag sitter i mina nya bekväma soffor!

Ha en härlig vecka!
Kram Lotta

Dubbelörn sa...

Så vackert det blev!!

Älskar också dessa kungsängsliljor...

Kramar

Eva Agnes sa...

Mmmmmmmm så fina bilder och vad fint golvet blev. Kan inte måla så fint som du. Här ska det gå fort men då blir det gärna fel också :-))
Tack för fina ord om mitt planteringsbord.
Kramar Eva Agnes

Mia sa...

Oi oi, så nyyydelig det blir i gjesterommet. Jeg er bare så utrolig imponert over det vakre gulvet. Og blomstene dine er bare så vakre. Den nydelige liljen skulle jeg gjerne hatt i hagen min, jeg også.

Blommiga Karin sa...

Vad fint det blev på ert golv!
Kungsängsliljor och liljor är superfina.Häftig lilja i gjutjärn,har inte sett något liknande tidigare...//Karin

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vackert golv! Vilken fin blogg du har. Jag har inte haft den bokmärkt, men jag gör det nu. Visst är det så att man bara vill vara ute. Nu sparar jag all renovering till hösten tror jag!

Anonym sa...

Vad fint golvet är, kanonfint! Välkomnande för gäster i högsta grad! Kungsängsliljan är så diskret vacker, på något sätt. Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilket fint gästrum!!!!