4 apr. 2007

Påsk


Ja, nu närmar vi oss återigen en av årets största helger med stormsteg. Jag putsar för fullt på kvasten - imorrn bär det iväg! :-)

Lite pynt har jag iallafall fixat till - vid entren har jag fyllt zink-baljan med Påsk!

...och i helgen, när jag shoppade loss *stoort leende*, köpte jag de här underbara äggen (nedan). I vår ljuskrona i taket i vardagsrummet byter jag dekorationer - dels efter årstid men mest efter humör :-). Nu får äggen pryda kronan ett tag, dom är ju inte så där jättepåskiga...


Måste berätta om något roligt jag gjorde igår. Min kompis och jag var bjudna på en kundaktivitet vid ett av de större hotellkedjorna i stan *tackar, tackar - jättetrevligt!*. Vi fick en trevlig inbjudan där det stod att vi skulle bli bjudna på lite förtäring, vi skulle få se hotellet och .... *det här gillar ju jag :-)* ta med egen kruka ca 15 cm diameter - vi ska göra ett trevligt påskarrangemang med blommor. Jippie, tänkte jag när inbjudan kom, via min kompis!

Vi hade jättetrevligt. Påskbuffé, tipspromenad på hotellet och påskarrangemansgpyssel med handledare från blom-branchen! :-)

Nästan roligast av allt är att min kompis (Bamsekram till dig!) vann både tipspromenaden och hederspriset "Finaste arrangemang". Storslam!!! Nedan är arrangemanget jag fick med mej hem. Jag bytte dock kruka när arrangemanget landade här hemma. Krukan? Jodå, precis nyinköpt från Cosas *ler mycket nöjt och dansar lite*.



Ha nu en riktigt skön påsk på er allesamman!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj vilken trevlig kväll du hade med din kompis....
Har tittat in hos dig tidigare och jag kommer att komma igen!
Glad påsk på dig!

Anna sa...

Jättevackra arrangemang. Vad kul du verkar haft. :)

Ha en härlig påsk!

Anonym sa...

Vilket härlig påskarrangemang i zinkbaljan, och även det du gjorde på kundkvällen. Vilken härlig kväll det låter som. Glad påsk!

Anonym sa...

Vilket fint påskarrangaemang du gjort! Är på jakt efter någon form av ljuskrona. Hur ser din ut?

Anonym sa...

Finfint påskarrangemang!!! Ha en härlig påskhelg!Kram Tina:)

Anonym sa...

Vad duktig du är på att arrangera, påskbaljan är jättefin!

Anonym sa...

Åh va fina bilder! Va trevligt ni verka ha haft och va kul att hon vann! Jag har oxå varit på påskpyssel, kul!
Glad Påsk!

Toini sa...

Glad Påsk till dej och din man.

Här märks inte att det är påsk, inget påskpynt så långt ögat ser. Jobbar på måndag.

Ha en skön helg!

=^_^=

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka underbart vackra ägg du har köpt!! Såna skulle jag kunna tänka mej också! Fint du hade gjort i zinkbaljen!!! Finfint arrangemang i skålen med, kul att ställa fram på bordet. Med stolthet! Ha en jättebra påskhelg önskar Mari.

Anonym sa...

Men gud så fint blom arrangemang du gjorde! Verkar som ni hade en jätte treclig kväll!
Hoppas du får en lika trevlig påsk helg nu!
Stor Påsk kram!!

Hannele på Hisingen sa...

Mysig påsk.

Anonym sa...

Vilka fina arrangemang du har gjort, gillar dem väldigt mycket. :)

Anna sa...

Tack för den snälla kommentaren. Jag har lagt ut en beskrivning på hur jag gjorde skåpet. Du är så himla duktig med kameran - måste lära mig det!

Kram på dig
Anna

Anonym sa...

Åh, det låetr som en härlig påsk! Hoppas att annandagen blir bra också!

Anonym sa...

Jättefina blomsterarrangemang du gjort, zinkabaljan ser ut som ett helt landskap! Glad påsk från Annika