6 jan. 2007

Borta bra, men hemma bäst

Min kompis berättade att hon har "dansat ut julen" idag. Eftersom vi varit bortresta så mycket under helgerna så få julen stanna ytterligare en vecka hos oss. Igårkväll var första ledig-kvällen på läänge - sköööönt! Vi gillar nämligen hemma och det där med hemma blir ännu mer kärt när man varit borta ett tag och det har vi varit nu.


Det känns nästan som ett vårtecken att tulpanerna kommit - mina favvisar. Det blev en röd bukett så här i juletid. Fin, fint!

Inatt kom det en centimeter snö! Tänk att en centimeter kan göra så mycket. Det blev ljust och fint ute. Grästuvan som jag köpte till ett höstarrangemang var en perenn fick jag veta så den grävde jag ner i landet så där i november eller så. Så här fint blev det idag.


3 kommentarer:

Mia sa...

Nydelig bilde av tulipaner og stearinlys. Jeg er også glad i tulipaner, og nå framover er virkelig tiden for dem.

Vi fikk også snø (på fredag), igår var en nydelig dag - hvitt og vakkert med blå himmel og sol. Men idag da, jo nå regner og blåser det som bare det, og all snøen er borte. Huh!

Anonym sa...

Vilka fina bilder!

Tulpaner är ju så underbara, finns att köpa här nu också!

Vi dansade ut julen igår och packade ner alla tomtar.

Anonym sa...

Vilka fina bilder.
Har som nyårslöfte att köpa en blombukett varje helg. Jag är dålig på det, men det är ju så fint när man väl fått hem den.
Blir tulpanbuketter till att börja med.