3 jan. 2007

Äpplet faller inte så långt från trädet

Nu för tiden har det ju blivit så aktuellt med att köpa platt-TV och eftersom jag tycker att tjock-TV är en så hiskeligt ful "möbel" har jag funderat lite kring det här med TV och TV-möbler. Vår stora TV - den i vardagsrummet - har inte alls många år på nacken och kommer således att leva med oss i många år ännu. Det är alltså inte aktuellt att köpa någon platt.

Dessutom har vi en liten tjock-TV i köket ("det är ju såå himla mysigt med TV i köket!"). För en tid sedan fick jag en idé. Vi bygger en möbel till lilla tjock-TVn! Sagt och gjort! Jag ritade och maken byggde. Resultatet blev detta hörnskåp gjort av råspont och sedan målat i grått.

I julas hälsade vi ju på mina föräldrar som jag skrev om tidigare. Dom har precis fixat iordning i sitt vardagsrum - nya, jättefina tapeter, nymålat tak och nytt golv ... och ... den gamla, fula tjock-TVn. Samma tankegångar där - något måste göras. Mor tänkte och ritade, far byggde.


Deras hörnskåp blev lite mer integrerat med övriga rummet. Dom valde att tapetsera möbeln med samma tapet som på väggen. Snyggt!

Man skulle kunna säga att det här är en variant av platt-TV. En inbyggd tjock-TV! Fiffigt va?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en bra variant. Min far han såga hål i väggen och så hängde TV,n ut över frysen i rummet bakom (som ändå var skäprum).
Jag drömmer också om en platt TV. Helst ska man inte ens fatta att det är en TV.

Anonym sa...

Härlig lösning!!!!

Anonym sa...

Vilken smart lösning och så snyggt :)