13 jan. 2007

Vintern kom och julen åkte ut

Snö!!!

Vi har äntligen fått snö. Den kom igår och inatt och det blir såå fint ute när det vita täcket lagt sig över mörkret därute.....

Idag har julen åkt ut. Det känns både lite vemodigt men också jätteskönt. Nu är det läge att plocka fram andra mönster och färger.


Vår lilla kökssoffa har fått lurvig sittdyna och sköna, puffiga gröna kuddar så man kan lägga sig bekvämt efter maten om man vill. :-)


Buffén har försetts med ny duk i härligt 50-talsinspirerat brunt mönster. Duken köpt på rea för någon månad sedan.



Vädret har varit fantastiskt idag - solen strålade. Nu är det ju inte så många timmar den är framme, men de få timmar den visar sig gör susen!!

Jag har köpt en ny dörrmatta som trivs bra ihop med nya, gröna glitterkvasten. En limegrön(!) matta. Precis bredvid ytterdörren har vi hängt upp en hängare för våra löparskor. Man slipper ta in dem om dom är blöta eller lortiga. På sommaren hänger oftast full med skor på hängaren, som är inköpt på IKEA för ett antal år sedan och målad i husets färg.



Nu är det dax att dra igång lördagens middag. Ikväll blir det indiskt! Murgh Dansak (Kycklinggryta med ananas och linser), ris och Chapati (ojäst fullkornsbröd). Mums! Här kommer receptet fotat (!!!) från "Indiska kokboken".


Skön lördagskväll på er alla!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga tyger. Duken var ett absolut fynd tycker jag, jättesnygg. Visst är det härligt att vi äntligen fått lite snö här omkring med, mycket mysigare ute. Maten lät jättegod, tror jag måste prova det någon dag =)

Anonym sa...

Vilka underbara bilder!
Tygerna var superfina och duken skulle gärna få flytta in hos mig;)

Anonym sa...

Hejsan, trevligt att du tittade in hos mig ocn nu har jag tittat in hos dig och läst lite. 1- jättefina foton du tagit, proffsigt, jag har mycket att lära ser jag.. 2 - läckra tyger du har, kan känna igen dem från när jag var liten, undra om inte mamma hade något likande. Kul att mönster kommer igen fast i nya färger. 3- ser att du har en inglasad balkong/uterum? - det är överst på min önskelista, skulle egentligen vilja ha ett växthus men har förliten tomt för det. Är det isolerat så ni kan vara där alla årstider?

Anonym sa...

Tina: Visst är tygerna uuunderbara! Det gäller att "gnida runt i affärerna" och leta efter fynd :-). Nu har vi ätit - gott!

Vicke: Tackar! Har ju köpt en digital systemkamera nyss och det är sååååå himla roligt. Jag knäpper flera hundra bilder om dagen känns det som. Kul, kul!!!

Lotta: Ja visst känns tygerna lite 50-tal? Inte helt otänkbart att det finns tyger i mammornas gömmor... Fina tycker jag.

Japp, vi har ett uterum (eller vad man nu ska kalla det...). Det är inte isolerat. Vi resonerade mycket när vi byggde, men var helt överens om att det skulle vara "en altan med fönster, så att man kan ha möbler o tyger där utan att det blir blött" - typ! Det bästa vi gjort - vi förlänger sommaren med 1,5 månad åt vardera hållet...:-)

JULIEK sa...

For ett nydelig vinterbilde. Slik skal det ju se ut i julen. Fint at vi får se litt av det nu da : )

Anonym sa...

Vilka fina bilder & vad fint du har det :)

Toini sa...

Vilken fin bild på julgranen. Kul att Ni har fått snö äntligen.