16 juli 2007

Nu är det sommar, nu är det sol...

Vad jag gör? Så lite som möjligt - det gäller ju att komma ner i varv så man kan njuta av ledigheten :-) Idag till exempel: sov till halv 9, smarrig frukost ute i glasrummet (bilden nedan), måånga koppar kaffe, ut i solskenet (idag har vi faktiskt haft en strååålande vacker sommardag), lullade runt lite i trädgården, slog mej ner i solstolen med en bok, blundade lite, klippte gräset (!), tog det lite lungt igen... Men för att avrunda "slappdagen" tog vi, jag och maken, cyklarna till en av ortens motionscentraler och sprang 7,5 km och cyklade hem igen. Men efter en välförtjänt dusch, en god öl och lite gott käk har slappandet fortsatt!


Vilken dag va?


Det här med kransar går lite i vågor. Just nu är jag inne i en riktigt stor surfvåg. Det blev en krans till häromdagen. Synd att dom håller sig så kort tid men det är roligt när dom är nybundna och det är väl tur att det finns kameror :-)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig dag! Och vilka underbara kransar du gör, dom ger inspiration absolut =)

Anonym sa...

Låter som en skön dag förutom de 7,5 km. Vad fint ditt uterum var.

Ha en skön sememster - jag börjar ju min när du går tillbaks.

Kram

LantlivsAnette sa...

Jaa vilken dag ni haft, så skönt att slappa och ha det gott..nästa vecka är det min tur !!!Kram Anette

Anonym sa...

Tittade in på Gruvgatan 13 - tack för tipset!

Anonym sa...

jag är kanske hur avis som helst på dej som har ett alldeles eget, vackert, vackert glasrum... :o)

DORIS DAISY sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg du har! Hur har jag kunnat missa denna så länge? Dalkulla och allt ;o)

n o r d i n g å r d e n sa...

....nu är det koskit i hagen...

Vilken härlig dag du lät att ha haft!! En riktigt njutbara sådan, även om jag nog skulle skippat de där 7, 5 km fast jag nog inte borde...Vilken härlig veranda du har, så himla fint!! Påminner lite om den stil Ernst kör med på sommartorpet! Stilrent,modernt, lantligt, hemtrevligt med naturliga inslag...Verkligen dömysigt!! Ha en fortsatt skön sommar med många långa frukostar i solen! Mari.

elin1976 sa...

Høres helt perfekt ut. Her er det ikke sol. Håper at det skal bli bedre utover dagen. Ha en fin sommerdag:O)

No32 sa...

Snygga vita blombrädor ;o)

Nya och gamla ting sa...

Gillar dina små krukor med fat, var har du hittat dem?

Dubbelörn sa...

Vilken skön dag, lite motion så man kan frossa efteråt med gott samvete ;)

Kram

purple area sa...

Vad mycket fint, gillar de svart och vita kopparna!

Karin sa...

Så härligt det ser ut på verandan och vad skönt att bara vara! Ha det fortsatt fint! Kram. :)

Anonym sa...

Åååh vad underbar den första bilden var & vilken underbar dag du verkar ha haft :)

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad snygga bilder, riktigt tjusigt med randiga krukor!

Rara Ting sa...

Mysig blogg du har!! Såg dina kransar - kanonfina! Du har helt rätt, Minna på "blomsterverkstad ger enormt mycket inspiration!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilket underbart glasrum ni har! Där skulle jag gärna sitta!:)