25 juli 2007

Seeemester

Men idag har det inte blivit särkilt mycket slappande och sägas skall - vi har ju bra väder! *lite förvånad men väldigt glad*

Maken hämtade ytterligare ett lass grus i morse *vadå, vad jag gjorde under tiden? Låg och sov :-/*. Det har vi skottat ut runt nya garaget. Fint blir det minsann! och bakom nya garaget har vi snart gjort färdigt den nya - ja, jag vet inte riktigt vad vi ska kalla det men... köksträdgården kanske. Det blir finfint! Bilden till vänster är tagen i början av juli när vi startade projektet.

Dessutom har jag påbörjat mitt bygge av en planteringshörna, eller vad man ska kalla det. Vid ena väggen på gamla garaget hade jag min tidigare hörna men den revs ju i samma veva som garaget och nu har jag funderat lite på vart jag vill bygga den nya. Nu vet jag! Idag har jag byggt underredet till bänken och målat det *vadå, vad maken gjorde när jag snickrade? Stack iväg och tränade intervaller med polarna :-)*. Bilder på köksträdgården och planteringshörna kommer!

Annars...? Ja, jag gläds åt den vackra Astilben som lyser upp i det gröna. Den vita lyser extra men den röda är också jättefin.


Nu... dax för lite TV-tittning! Ha en fortsatt skön vecka och på återseende alla kära bloggvänner!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla mysigt du ser ut att ha det =) Önskar jag hade en liten trädgård och glasveranda med.

Mia sa...

Herlig med ferie, herlig med kurvstol og herlig med ny kjøkkenhage! Vakre bilder av alt sammen. Vi har også anlagt ny kjøkkenhage (i tillegg til den vi har fra før, med stakittgjerdet rundt) i våres. Har ikke vist bilder av den i bloggen min enda, men bildene dine minner meg veldig om den nye min.

Toini sa...

Å vad jag längtar hem och ta en kopp kaffe på din fina uteplats och kolla in lite vad ni har byggt.

Kram i sommarvädret, hälsa maken

Anonym sa...

Så vackra astilbe du har. Den där röda tror jag är samma som en vi har i trädgården. Kul med ett nytt köksland/köksträdgård mm. Ser fram emot att se fler bilder på det. Kram!

Handplockat sa...

men vilka fina astilben du har

måste nog göra ett nytt försök med den sorten

ha det bäst