4 juli 2007

Grönt

Jag gjorde det! Trots att jag var helt på det klara med att det kommer jag a l d r i g att göra. Köpa "Foppa-tofflor" alltså! Jag tycker att det är bland det fulaste jag sett så varför skulle jag då köpa ett par?

Vi satt och pratade vid fikabordet på jobbet häromdagen - om tofflorna. Några av mina arbetskamrater höll med om att "snyggare har man ju sett, men dom är ju såååå sköna"! .... och perfekta att ha hemma som "springa-ut-och-in-skor". Hmmmm! Ja, jag börjar få lite ont i fötterna när jag trampar runt här hemma i mina träskor *javisst, sååå himla snygga är ju inte dom heller!* Sååå - idag har jag blivit ägare till ett par gröna "Foppa-tofflor" (fanns guld-, silver- och militärgröna på rea, hmmm) och nu är dom premiärtestade här hemma på tomten! Om dom var sköna? Javisst, men dom är fortfarande ruggigt fula :-) Skapliga ankfötter man får.

Tänkte för övrigt fortsätta på mitt "sommartema" som påbörjades häromveckan - färgtema - och dagen till ära har jag valt färgen - Grönt!

Puuh, mycket bilder blev det. Grönt är ju en av mina färger så det fanns mycket att hämta ur fotosamlingen. Några har ni sett förut och några är med på bloggen för första gången.

Ha nu en fortsatt skön, och gärna grön, vecka så hörs vi! Själv ska jag ha det sååå skööönt om fötterna här hemma den närmaste tiden - för utanför tomtgränsen kommer dom inte. Inte på mina fötter iallafall :-)

19 kommentarer:

Toini sa...

Men herre GUD vad har du gjort. Nej då, jag köpte ett par förra sommaren - vita - och jag har även gått utanför tomtgränsen med dom. Ve och fasa.

Mikkeline sa...

Ja vi lo av disse i fjor, men i år har jeg kjøpt et par til min sønn, og til og med prøvd et par selv, -og de var jo utrolig lette og gode da. Vi får se.....
Ha en fin sommer i tøflene dine!

Anonym sa...

Så vackert med allt grönt! Härliga bilder.

Mja Foppatofflor vet inte det. Kanske inte så mycket för att de är fula (för det är de ju :)) utan för att jag har smala fötter och de är så breda överlag. Fast det är klart de i guld.....eller inte. Ha en fin helg!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!
Sååå, det bidde ett par tillslut :-D. Gissa om mina GULA liknar ankfötter :-P, ungarna undrar om dom kan låna ankfötterna när dom ska och bada... :-S //L8

Anna sa...

Hahaha, jag har också sagt att jag aldrig kommer gå i Foppatofflor. Och hittills har jag lyckats, men de tofflor jag går runt i är faktiskt lika fula slog det mig nu. Hm!

Jättefina bilder - as usual!

Ha det gott!

Anonym sa...

japp, instämmer helt. Dom är grymt fula. men ack så sköna..
har har med demostrativt sagt nej till att köpa mig ett par.. men så föll jag ändå.. Så nu har jag ett par läbbigt ceriserosa hemma..
Härligt bildkollage du har gjort! :D
kramen

Hem och Lycka sa...

Sådana där ja, som jag också hållit i och nästintill köpt. Men eftersom jag har relativt nya träskor, dock jätte obekväma, så blev det inga..

Vad mycket fint grönt! kram

Anonym sa...

Jag har också köpt ett par, bruna. Till och med har jag fallit för prydnader. Den ena skon har 2 blå blommer den andra en gul.
Men det ska mycket till innan jag lämnar tomtgränsen.

Josefine sa...

Tusen tack vännen för din gulliga kommentar, ang. brudbuketten :) Vad söt du är! Det värmer att du tyckte om den. Kramar!!!

Ps. Det blir nog ett par "foppa" för mig i sommar också.

♥ Pia... sa...

Hejsan..har oxå tänkt sådär om dessa tofflor...har inte köpt några än..men vem vet:) ...fina bilder på temat..ha en trevlig helg..PIA

Lotta sa...

Grönt är skönt! Härliga bilder!

Håller med dig om Foppa-skorna, ruggigt fula är dom, fast jag har ändå en kittlande nyfikenhet för hur de känns. Måste nog ta och prova!

Ha en härlig helg!
Kram Lotta

Anonym sa...

Grönt är skönt! Fast det tyckte jag inte tills för några år sen, men nu är det en av favoritfärgerna. och Foppatofflor ska även jag inhandla, perfekt som in och ut skor!

Husbilsresan sa...

Mycket vackra bilder det här....härligt tema.
Jo visst är tofflorna fula, men som sagt sååå sköna.
Och vi HAR det skönt på landet...väddret kunde ju ha varit bättre......men det är härligt ändå.
HA det så skönt du också.Kramar!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej!! Vilket härligt grönt collage du gjort!! Hästar och daggkåpor, allt så vackert!! Ja, jag kan inte annat än hålla med, dessa tofflor ÄR fula men ack så sköna!! Dina hade dessutom en ovanligt fin färg måste jag säga!! Jag har också åkt dit, jag har ett par svarta och ceriserosa som jag har hemma på gården, såå sköna och praktiska men jag har inte den "äkta" varan utan "B" modellen inköpt på Skohuset... lika sköna dem..( min sambo tittar bort varje gång jag tar på mej dem, han säger de är de fulaste han sett..) Underbara bilder!!! Ha en fortsatt bra helg! Mari.

Anonym sa...

Fina gröna bilder. Fula tofflor, men fina i trädgården :)

Anonym sa...

Verkligen härligt med grönt tema! Jättefina bilder!..såg helt okej ut med gröna tofflor..de är faktiskt sköna..har inga egna dock..skulle jag hitta ett par riktigt billiga så kanske!..:)

Sol sa...

Hmmmm, jeg ser at det er fler enn meg som har måtte gå tilbake på noe man har lovet seg selv ;-}Jeg smiler og leser det du skriver...for på lørdag kjøpte jeg meg også et par slike, bare at mine var hvite. Og jeg skulle alle fall IKKE ha slike....Men de er jo utrolig gode å gå med, og jeg har til og med vært i nabobyen med dem....Ups. Ønsker deg en god sommer. Kram.

Dubbelörn sa...

Jag har också fallit dit - köpt Foppan *fniss*. De är ursköna o kanonbra att gå ute i trädgården med. Spelar heller ingen roll om det är vått i gräset... Men vackra NÄÄÄ men fulsnyggroliga jaaaa..

Jag valde "knallljusblå", sonen kallar dem för mammas smurftofflor o jag har åkt in till köpingen med dem, t o m gått in i butik med dem o sonen var med... o det var enl honom så pinigt så han gick flera meter bakom... Men vad ska han göra svårt att välja förälder, så man får acceptera även en med smurftofflor *gapskrattar*

Kramar

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Grönt är helt klart en favoritfärg!