26 juli 2007

Keramik


Jag är vansinnigt förtjust i keramik av alla de slag. Särskilt förtjust är jag i Susanna Bäckströms och Monica Johanssons fina keramik. I senaste numret av Drömhem & Trädgård fanns ett reportage om Monica. Trevligt att veta lite mer om henne och se fler av hennes fantastiska alster. Hittills har jag bara en liten kruka/lykta (bilden ovan) av henne, men hoppas att samlingen skall utökas.

Ytterligare en keramiker som gör himlans vackra saker i keramik är Lena Ihrman. Tyvärr äger jag inget av henne men det står hööögt på önskelistan.

11 kommentarer:

Lyckan sa...

jag gillar åxå keramik
läste reportaget
så snygg kruka

ha en go fredag

Anonym sa...

Åh har du en av Monicas krukor, dom var ju bara sååå fina =) Jag skickade in på tävlingen, nu är det bara att hålla tummarna =)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å har du en sådan kruka! Ja, jag håller med, de gör alla enormt vacker keramik! Fina foton!! Mari.

JULIEK sa...

Så vackra. Kjøpta faktisk drømhem idag, men inte tittat i det ennu, så nu skal jag titta etter reportagen : )

Anonym sa...

Åh älskar de keramiksakerna!..särskilt de kronorna..det finns väl ljuslyktor i samma stil va?! :)

Anonym sa...

Hej igen! Titta in hos mig!..jag har tipsat lite om din blogg och du är "tagen"! Om du vill får du i din tur tipsa om några bloggar som du tycker är inspirerande! :) Kram

Anonym sa...

De där gillar jag med skarpt - men jag äger ingen.

Dubbelörn sa...

Krukorna var otroligt vackra!! Skulle heller inte ha något emot några av dem...

Kramar

Anonym sa...

Hej Lantlivstös!
En fråga bara. Du har ju en fin fotosamling av dörrar - har du möjligen något likande om gårdsbrunnar - måste bygga om min och söker idéer...
Gubben

Eva Agnes sa...

Jag håller helt med om att den kramiken är fantastiskt fin och tilltalande.
Lite dyrt så jag får nog spara först.
Kramar Eva Agnes

Moodboardwithflowers sa...

den kommer att bli min en vacker dag... en sån döt liten lykta! tack för titten!