22 juli 2007

Det finns utflykter och det finns utflykter...

Ja, det är ju ingen nyhet på min blogg - Bäsna Trädgård. Den har varit med förr och jag har förstås gjort en utflykt dit igen. Förra veckan. Där är det lika mysigt som vanligt och ni får följa med en sväng igen.






Idag är mina ben lite stela! Efter löparutflykten Runn-Runt igår. Nedan tar vi en liten paus strax efter Vika.
Det blev hela 32 km för min del (de som sprang hela sträckan avverkade 52 km) och det kändes rejält i benen när vi drog iväg från Slussen i Falun med sikte mot Ornäs och de sista 14 kilometrarna. Men, men - tack vare att vi var ett redigt gäng glada löpare, som peppade varandra, så gick det jättebra. Vi förädrades dessutom med strålande solsken och avslutningen på vackra Haganäs (bilden till vänster, från www.haganas.com) hade knappast kunnat blivit bättre.


Vi baxade ut borden på altanen utanför bastun och avnjöt en god lasange, sallad och en god öl i kvällssolen som sänkte sig över Ösjön :-) Bilden ovan visar några av oss samlade på altanen strax innan vi började äta. En toppendag, tycker vi!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder.

Anonym sa...

Bäsna trädgård verkar vara ett trevligt ställe. Synd att det ligger så långt bort. Jösses, vad duktig du är som orkar springa så långt. Jag är nöjd när jag orkat med en 3 km joggingrunda. Det måste ha smakat gott med mat och dryck efter det. Kram! :)

♥Linda♥ sa...

Inte illa att orka runt så pass långt!!! Bara att gratulera, det hade inte jag pallat!!!
Kvällen verkade dock trevlig! Kramar från Linda

♥ Pia... sa...

oj orkade du springa sååå långt..inte dåligt..väldigt impd blir jag av folk som orkar springa..själv orkar jag bara gå...:)..blev lite inspirerad av äppelkartskransen..tror jag ska pröva göra en i morgon om det nu inte regnar ..fast det går att göra en krans ändå...ha det sågott..PIA

Anonym sa...

Åh, Bäsna verkar ju va ett underbart ställe! jättefint! ..åh va jag gillar gamla röda hus!..Va duktig du är som sprungit 32 km...önskar att jag var i samma form som dig!..Haganäs såg vackert ut och vackert väder dessutom! :)

Färjtorp sa...

Wow så mysigt! Där skulle jag gärna vandra omkring.

Kram Johanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk, jag som blev så glad över ditt tips i våras har ännu inte tagit mej till Bäsna trädgård! Vilken tur att jag får se dina fina bilder därifrån i stället!! Ser ut att vra jättemysigt där! Och herregud, vilken hurtig kvinna du är, bra jobbat! Mari.

Anonym sa...

Läste om långpasset i tidningen i morse, kollade om du skulle vara med på bild.
Såg dig inte men du sprang i alla fall ! Bra gjort! Jag har stela ben efter mina 8 km rundor. Men jag försöker varje dag att klara 5-8 km. Målar annars gröna dörrar nu. Blir bra, tror jag, svårt hitta rätt kulör.
Hoppas på mer sol!

Anonym sa...

Oj vilken toppendag det verkade som.

Birgittas minnen sa...

Bäsna trädgård är verkligen mysig, jag var där på försommaren och då regnade det hela tiden, men vi fikade och det var härligt ändå. Ett rätt så bra motionspass verkar det som du avverkat. Kram och ha det gott.