11 apr. 2007

3:e gången gillt


Jag är inte precis känd som någon morgonmänniska :-) men.... jag tror att något har hänt! Idag var tredje gången på kort tid som jag klev ur sängen 05.45, snörade på mej löparskorna och sprang en omväg till jobbet! och dessutom gillar det. Däri ligger själva "något har hänt"! *vadå, att åldern skulle ha något med det här att göra??? Kan jag väl aaaldrig tro*

För några veckor sedan fick jag ett telefonsamtal från en av mina stadiga löparkompisar. Hon bor sisådär två mil från jobbet och brukar springa till jobbet ibland (vilken brud va?). Hon undrade om inte jag skulle hänga på?

- "Jag har t o m lyckats övertala L att hänga med!"

Jag och min löparkompis har en längre tid försökt att få med oss L ut på våra löparvändor och inte lyckats särskilt bra, men där har det också hänt något!

Sagt och gjort! Jag och L stämde träff hos henne kl 06.00, sprang och mötte vår vän från Norr, vände och sprang tillsammans med henne till jobbet. Vi kom fram ca 07.10 vilket resulterade i en rejäl tur på 75 minuters morgonlöpning. Å det känndes helt OK!

Nästa sväng var veckan före påsk. Vännen från Norr ringde och vi körde samma upplägg. L backade dock ur p g a att hon kvällen innan körde ett extra tufft cykelpass och var totalt utpumpad. Jag passade på att sova några minuter längre ;-) och stack hemifrån ca kl 06.10. :-)

Och i morse var det alltså dax för tredje morgonvändan. Det var jag och L som tog oss via stadens norra delar till arbetsplatsen endast ca 4 km hemifrån fågelvägen. När jag stack hemifrån var det varmt ute, alldeles tyst och folktomt ute! Hääärligt! Snacka om att fånga dagen!

Carpe Diem!

7 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Vad duktig du är....själv skulle jag aldrig komma på tanken att springa till jobbet,men så har jag också två mil dit....
Jag springer inte överhuvudtaget (skyller på knäna=) jag går istället med stavar...det är skönt.
Lycka till med joggandet.

Kram

Anna sa...

Åh, så avundsjuk jag blir. Ska bli intressant att se när jag gör nåt liknande. Hm! Duktig är du iaf.

Nu har jag blandat in dig i länktåget.. hoppas det var ok!

Kram
Anna

Anonym sa...

Alltså, jag har tappat min springlust. Hur hittar jag den igen? Allt känns bara sååå jobbigt när det gäller springa just nu.
Men jag ska väl springa nåt lopp, så jag måste väl rycka upp mig.
Jag tror det måste vara nåt fel.. men inte på mig.. utan på dig! Du är ju helt otrolig. Vilken energi!

Toini sa...

Nej nu vet jag inte, måste jag flytta hem igen? Här var vi ute igår kväll på Boston Pizza, tog en öl och åt en tacosallad!

Nej då, jag är imponerad, här ska vi börja gå igen efter all kyla.

Kram på dej
=^_^=

Anonym sa...

Oh så härligt det låter!!! Det är så skönt att motionera på morgonen, för då har man det gjort!!

Anonym sa...

Härligt att komma ut tidigt på morgonen och motionera !

Kram Kram

Anonym sa...

Så härligt det låter, och så duktig du är! Löpning är inte min grej, men jag kan förstå känslan på morgonen när det är lugnt och skönt.