16 apr. 2007

Intresset som aldrig sinar

Märkligt - jag måste ha nå't slags beroende. Av inredningstidningar, inredningsbutiker och vackra inredningsbilder... eller märkligt å märkligt. Det är ju ett av mina intressen :-)

Tillbringade återigen två dagar i Hufvudstaden förra veckan. Dock väldigt lite tid (= tiden-det-tog-att-promenera-från-Norrmalm-till-Centralen) över för att glida omkring i alla skojsiga affärer. Jag brukar boka ett senare tåg hem för att hinna med, men vi jobbade torsdag o fredag å när det är fredag vill man ju hem...

Hittade dock en affär som jag inte besökt tidigare -
Syster Lycklig - kulig! Blomdekorationen ovan fick följa hem :-)

Funderar just nu på hur stora rutorna på golvet i gästrummet skall vara. Tänkte mej nämligen schack-rutor på diagonalen i vitt och grått. Vad tror ni - 20 x 20 cm? eller 30 x 30? Rummet är inte stort, ca 4 x 3,5 m. Köpte färg idag - nu ska det snart målas!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blomdekoration =) Har hört att den butiken ska vara mysig, måste nog göra ett besök nästa gång i storstaden.

Poppins sa...

Hej! Blomsterspaljén är verkligen fin! Gillar luffarslöjd själv.

Anna sa...

Tack för tipset om butiken. Jag ska på jobb i Danmark snart och kommer troligtvis smita ifrån det för att shoppa...De får efterlysa mig. :)

Golvet i gästrummet kommer bli kanonsnyggt - dessvärre har jag ingen kunskap om hur stora rutor det bör vara. Men helt säkert kommer du få till det!

Ha en härlig dag!

Lavendel & Romantik sa...

Det va ju jättefint hoppas du har det bra kram/Majsan

Lotten sa...

Jättefin blomsterdekoration!

Angående golvrutorna - klipp ut de olika storlekarna i papper och lägg så som du tänkt dig. Då får du nog en bättre uppfattning om hur det kommer se ut i de olika storlekarna..... Lycka till!

Blommiga Karin sa...

Kul att åka till Stockholm jag funderar på att åka dit i sommar på semestern...Schackrutigt golv låter fint!//Karin

Husbilsresan sa...

Du...vi har samma beroende du och
jag =)
Blomdekorationen du köpte var verkligen jättefin.

Kram

Anonym sa...

Vilken fin dekoration, fick genast en idé om att göra något liknande själv - borde inte vara alltförsvårt. :)

Anonym sa...

Visst är det kul att bläddra och läsa,
nu ute i solen ;)

Anonym sa...

Ska snart till Stockholm. Ska kolla "dina" affärer då.
Varför fyrkantiga rutor? Jag skulle gjort rektanglar, så heter det väl när dom oliksidiga?
Då får man ju en känsla av större yta, du får ett större djup i rummet.

Anonym sa...

Tack för tipset om Syster Lycklig. Bor i stan så jag skall försöka titta förbi inom kort.