21 apr. 2007

Knäna värker

Idag har jag jobbat heltid - trots att det är ledig lördag:-) Vad kan det då vara som får mej att jobba 8 timmar trots att jag skulle kunna sitta och pilla mej i naveln hela dagen? Jo, nu har jag mätt och ritat mina rutor på golvet i blivande gästrummet.... Jag skrev häromdagen om mitt huvudbry om hur stora rutorna skulle bli. Nu har jag bestämt mej - dom blev 30 x 30 cm.

Mycket krypande blev det - ont i knäna! Men nu har jag ritat klart och målat nästan hälften av de vita rutorna.

Imorrn målar jag klart de vita och hoppas hinna måla så många grå rutor som möjligt OCH jag tar på mej mina arbetsbyxor med inbyggda knäskydd :-)

30 kommentarer:

Lotta sa...

Det blir superfräscht! Häftigt!

Ska bli skoj att se det färdiga resultatet.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Lotta

Husbilsresan sa...

Det där kommer att bli hur snyggt som helst.Bra jobbat...och använd knäskydd som sagt!Jag gissar att du kommer att vara ganska stel när du målat klart.Men snyggt blir det!

Kram (ska tänka på dej i morrn, när jag sitter ochpillar naveln *ler*)

Christina sa...

Jättehäftigt!
Förstår att du har ont i dina knän...

Stina sa...

Oj, vad snyggt det blir.Vilket jobb. Guktiga du! Puss Stina

Poppins sa...

Det låter jobbigt. Mina knän hade nog inte pallat. Men resultatet verkar bli hur bra som helst. Lycka till!

n o r d i n g å r d e n sa...

Men hur snyggt blir inte det!!!???
Gud va duktig du är! Vilket mysigt gästrum! Tror jag har sett ngn glimt förut och skrev även då att jag inte skulle haft ngt emot att vara gäst i det rummet! Golvet blir ju urläckert! Vilket superjobb!! Grattis till vackraste golvet i Dalom!! Mari.

Mikkeline sa...

Kjempestilig!

Anonym sa...

Knäskydd är ett måste! Det blir jättefint!

Lotten sa...

Vilket tålamod! Jag är full av beundran.... Det kommer att bli supersnyggt!

Signes Vind sa...

Detta blir ursnyggt! Kan en kudde hjälpa dina trötta knän? Var rädd om ryggen också!! Men när resultatet blir så läckert så står man ut med lite värk!

Blommiga Karin sa...

Verkar vara ett himla jobb!Fast det blir väldigt snyggt...Knäskydd är nog inte så dumt=)
MVH Karin

LISEN sa...

Oj, vilket jobb! Men så fint det kommer bli!! Knäskydd r nog ett måste...Lycka till!

Mina prylar sa...

Va snyggt golvet blir!!!!
Fina inspirationsbilder från ditt besök till Bäsna trädgård (hette d så?) Jag gillade iden med betongpattorna, skulle kunna vara nåt för vår trädgård

Ha en fortsatt mysig kväll! :)

Anonym sa...

Jättefint! Eller rättare sagt supersnyggt. Knäskydd på!

Anonym sa...

Men så snyggt!!!
Vill ha, vill ha!!!!!!!!!
FINT!!!!

Dubbelörn sa...

Roligt att du hittat in till mig!!! Lika glad är jag över att ha funnit dig... vilken härlig blogg!!! Kommer att fortsätta följa dig...

Kramar

Anonym sa...

Oj så fint!! Riktigt snyggt.

Toini sa...

Skit snyggt! Trevligt gästrum.

Själv har jag varit i Calgary hela helgen på tjejträff, med god mat och trevlig sällskap.

Kram
=^_^=

Anna sa...

Men gud vad snyggt det blir!Jag är imponerad!
:)Anna

Eva Agnes sa...

Oj! Vilken fin blogg. Jätteroligt att titta in hos dig. Smakfulla bilder. Helt underbart.
För övrigt har jag önskat mig sådana rutiga golv som du gör. Det kommer jag aldrig att kunna måla. Men kanske jag kan få hjälp av dig??? Hi hi ....jag bara skojar.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

God! va' snyggt...

Hälsningar från en annan golvmålare

Anonym sa...

Fy bubblan vad läckert det ser ut!! :D
Men jag förstår att du måste haft ruggit ont i knäna!!
kram

Anonym sa...

Superläckert! Jättefint, verkligen. Tack för ditt besök, säger detsamma, vilken fin blogg, hit återvänder även jag gärna.... :-)Fina och inspirerande trädgårdsbilder...

Anonym sa...

Vad fint det blir, ska bli spännande att se slutresultatet :)

Anonym sa...

Oj, va vackert det blir! Superfint! Det var fint att ha bara vita rutor oxå men visst ska du ha grått och vitt?! :)

Lella sa...

Va du har varit duktig! Har funderingar på ett liknande golv i vår hall men vet inte om tiden räcker till. Har det varit jobbigt(förutom knävärk)?
Tjing

Anonym sa...

Vad flitig du är OCH det blir kanonfint!

Anna sa...

Det där blir riktigt, riktigt snyggt. Ser fram emot slutresultatet.

Anonym sa...

Ursnyggt!

Anonym sa...

Men va snyggt! Du kanskje skulle ha behövt dom här :-)

http://minegeninredning.blogg.se/1178321461_kn_skydd.html#comment!
fin blogg du har