2 apr. 2007

Hääärlig helg

Inte nog med att vi haft en uuunderbar helg med rena rama sommarvärmen - jag har handlat! :-) Besökte inredningsbutiken IDéA som ligger i Romme, strax söder om Borlänge. Läste hos någon bloggkompis (nu kommer jag ju inte ihåg hos vem... minnet är bra, men kort) för någon vecka sedan om butiken och har tänkt att svänga förbi någon gång. Gången blev i lördags.

Lite shopping blev det också *stoort leende*. Glasen ovan, från House Doctor, är mina nu :-) och den jättekuliga, rostiga kronan nedan. Hon hade den i butiken med ett ljus i.... men jag tänkte blommor när jag såg den och klippte till. En ros från blomsteraffären fick också följa hem och bor nu i en liten kruka med grönt.

Nöjd, nöjd!
Inredningsbutiken IDéA kommer inom kort att få en hemsida. Jag håller koll!



Som jag skrev i förra inlägget - nu är jag sugen att plantera trots att det är i tidigaste laget här hos oss. Men, men - kunde inte (läs: ville inte) stå emot. Nu bor en hoper Bellisar och vita Pärlhyacinter i korgen vid entrén. :-) Och ja, jag bär ut och in!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh förstår att du haft en härlig helg! Vilka underbara saker du köpt och använt. Dian blomsterarrangemang är bara så fina. En sådan krona och korg skulle inte vara helt fel i trädgården nu inför Påsk. Jag har några Bellis ståendes för plantering så vi får se vad det blir av dem. :)

Ha en bra Påskvecka!

Anonym sa...

Å så fina saker du köpt! Förstår att du inte kunde motstå sakerna!!!

Anonym sa...

Underbara saker du köpt!!! Bellis är så söta!

Anna sa...

Oj en sån fin krona, måste dit igen. Så himla duktig du är på att fota förresten.

Ha en fin dag

Anonym sa...

wow vilken läcker krona! En sån skulle jag med gärna lägga vantarna på!! :D
kram

Lotten sa...

Åh vad fina saker! Glasen var ju helt underbara men kronan....fantastisk! Gillar det rostiga! Smart oxå att den satt på en pinne så man kunde sätta den vart man ville!

Lavendel & Romantik sa...

Vilka snygga saker du köpt,ha en bra vecka....Kram/Majsan

Mia sa...

Det var noen herlige ting du har kjøpt deg! Nydelige de glassene, og kronen var bare fin, den. Koselig med blomster ute på trappen også. Jeg har motsått fristelsen foreløpig, men vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå imot... Det er jo så deilig og mild om dagen (15 - 16 grader) men frost om natten. Men jeg kan jo gjøre som du, bære ut og inn...

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, vi dalmasar får nog bära ut & in ett bra tag framöver, men det kan det vara värt! Men vilka fina fynd du gjort! Sååå snygga saker och de glasen var ju helt otroligt fina!!!! Och kronan, med bellis och murgöna! Vilka fina vita pärlhya, var hittade du dem? Jag ska besöka den där Rommebutiken "någongång" jag med, när det nu blir men det vore kul att se den... Ha en bra påskvecka!! Mari.

Anonym sa...

Tack för alla snälla kommentarer! Jag blir såååå glad :-)

Bellisar har jag ett nyväckt förhållande till - tack vare er bloggisar! Har sett så många fina arrangemang med Bellisar den senaste tiden och blivit inspirerad. Dom är ju såå fina.

Mari: Vita hyacinterna hittade jag hos Gustafssons Blommor i Bro, där jag också hittade Bellisarna.

Anonym sa...

Åhhh, precis en sådan marschallhållare i form av kungakrona har jag varit ute efter sen före jul och har inte kunnat hitta den någonstans... Synd jag inte bor i närheten av den butiken. *ledsen*
//V

Mina prylar sa...

Kronan är urläcker! En sån skulle jag gärna ha i min trädgård!

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg du har o tips på en trevlig butik som jag inte har så långt till!

Lotta sa...

Åh så fina saker du köpt. Kronan var ju bara så läcker!

Ha en riktigt härlig påskvecka, och så får vi hoppas att ni snart får samma vårvärme som vi har här nere!

kram Lotta

♥ Pia... sa...

Hej den kronan skulle jag oxå vilja ha..så fin med blommor i..ha det så gott...PIA

Toini sa...

Vilka fina bilder du tar - välkommen hit och hjälp mej dekorera lite här också!

Trevlig påsk! Här är det snö och - 11 grader.

=^_^=

Färjtorp sa...

Så fint du har planterat! Och fina saker, kul att handla nytt.

/Johanna

Anonym sa...

Du har en jättefin blogg och många roliga tips. Jag funderar över en sak. Vad har du för kamera?

Anonym sa...

Lindha: Jag är lycklig :-) ägare till en Canon EOS 400D som jag köpte i december. Har sedan tidigare en EOS 300 och har en längre tid sneglat på den Digitala varianten av kameran - och i julas slog jag till. Har inte ångrat en sekund :-)

Lotta sa...

Jag hade faktiskt ingen aning om att jag är heltokig i loppis! Det har kommit de senaste månaderna. Skulle helst vilja åka iväg varje helg, men det går ju inte. Eller?? :-D

Ha en härlig påsk!
kram Lotta

Anonym sa...

Vilka härliga blommor, blir så sugen på att plantera jag med =) Och den kronan på pinne, wow den var läcker!

Anonym sa...

Vilka vackra glas du har inhandlat - precis i min smak också faktiskt !

Och den där rostiga kronan du också köpt var jätte läcker. Den skulla passa alldeles utmärkt i mina trädgårdar.

Vad fint du hade planterat - jag blir ju så sugen på att åka till handelsträdgården jag med och inhandla lite vårblommor. Men det är nog så tidigt för mig här uppe. Idag har det till och med snöat, men nu skiner solen massor och det är så underbart fint !

Men snart är det min tur att köpa lite vårblommor också. Längtar massor !!!

Kram Kram