25 apr. 2007

Färgfunderingar...

Just nu ägnar jag ganska mycket tanketid till att fundera ut hur jag ska inreda blivande gästrummet :-) Som ni kanske sett i ett tidigare inlägg så är ju golvet i målat nu. Tänkte göra lite mer klart innan jag publicerar fler bilder på golvet- som jag för övrigt blev jättenöjd med. Det är inte ofta en idé blir precis som man tänkt och önskat sig, men så blev det med mitt golv. *glad, glad*

Som sagt fick jag ont i knäna dag 1 men dag 2 hade jag knäskydden på. Jag valde att måla rutorna med lasyr och för hand, dvs ingen maskering med tejp. Det var inte så svårt, men lite pilligt och tycker man det är roligt så går det ju bra :-)

I helgen tänkte jag montera golvsocklarna, som ännu inte är inköpta och sen ska jag börja inreda så smått. Har ännu inte bestämt vad det ska bli för färger.... Det är ju vita väggar, vitt tak och som sagt vit och grå-rutigt golv.

Visst ääär det synd om mej som har sådana problem... :-)

23 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ja det är verkligen synd om dig *skratt* Vad härligt att få sitta och fundera över färger och inredning. Själv sitter jag med tapetkartor just nu, det är så skojigt så jag vet inte vad =)

Eva Agnes sa...

Tack för besöket hos mig. Kul att du gillade klockan.
Ditt golv är jag mycket spänd på att se färdigt. Sätt in bilderna snart.....
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Färgerna du funderar på glömde jag nämna. Varför inte fortsätta med grått, vitt och med kanske en focuspunkt med rosa eller lite rött....???
Bara en tanke
Eva Agnes igen

Anonym sa...

Vill du ha en mer lantlig stil så tycker jag också att grått och vitt är en bra bas. Olika vita och grå nyanser och olika strukturer och mönster utan att något tar överhanden är väldigt vackert.

Dubbelörn sa...

Så otroligt duktig du är, vilken energi!!! Jag bara tänker o planaerar en massa o sedan blir det ... jag ska bara... Kan du inte skicka bara lite energi o putt-igång-kraft till mig??!!

Kramar

Pernilla sa...

Med det golvet kan du inte misslyckas! Allt kommer att se snyggt ut, men håller med om att den grå/vita färgskalan blir snyggt. Med några svarta accenter, kolla hos Johanna-Vintage! Supernice. Trevlig torsdag!

Anonym sa...

Jag är helt övertygad om att vilka färger du än väljer så kommer rummet bli helt sagolikt fint!!!
Kram

Anonym sa...

Mmmm...trevliga problem..kommer att bli jättefint! Vilken fin bild! Har du "monterat" den själv?..i photoshop kanske? Ser fram emot att se det färdiga resultatet av golvet! :)
Ha en bra dag!

Lotten sa...

Vad spännande det skall bli att se bilderna....

För övrigt håller jag med föregående talare - fortsätt med grå-vita färger! Det kan inte bli fel!

Anonym sa...

JA, visst är det synd om dig :-)

Milda grå och vita färger... till ett lugn och mysigt rum. Eller, oavsett vad du väljer för färg så ta milda dimmiga färger... det är mitt förslag.

Anonym sa...

Det låter så fint! Ser fram emot bild :)

Anonym sa...

Grått och vitt är snyggt!! Kul att få se bilder sen!
Ha det bra!
Kram

Poppins sa...

Ska bli kul att se hur det blir. Det finns ju många olika möjligheter så det är spännande att se vilken du väljer. Också för att det kommer att visa något av din personlighet. Oj, känner du pressen nu? :)
Jättekul bild. Alla är så duktiga på bildhantering!

Karin sa...

Så härligt det låter och vilket angenämt problem över att fundera på färger. Allt passar ju med vitt och grått. Fördelen är ju att du kan variera efter humör och årstid. Ljust grönt är fint om våren men blått - rött - vitt känns sommrigt! :)

Mia sa...

Jeg gleder meg virkelig til å få se flere bilder av gjesterommet. Det gulvet du malte ble jo bare sååå nydelig. Imponerende! Og fint med hvite bakgrunn, så kan du velge farger etter humør og innfall...

Stina sa...

Det kommer att bli superfint, vännen!

Ja, jag har ju lite rött i vardagsrummet.
Har alltid älskat rött! Puss Stina

Lotta sa...

Tack för snälla ord hos mig! Visst är det skoj att göra om, men det är otroligt mycket jobb också. Detta tänker jag oftast inte på när jag är i planeringsstadiet, men när jag är där jag är nu tänker jag "aldrig mer". Men det går snabbt över! ;-)

Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Tja, det är nog ungefär såna bekymmer som man brukar kalla lyxproblem...Golvet blev ju som sagt hur snyggt som helst, Dalarnas vackraste! Så fint du gjort med bilden ovan! Lite avis på alla som har photoshop och kan med det, jag borde lära mej, jag älsakr ju att fota och fixa med färg och form men samtidigt är jag rastlös och har inte ro för beskrivningar så dte lär väl dröja...// Mari.

Anonym sa...

Inte det minsta... synd om dig. Snarare synd om oss som inte har ett rutigt trägolv.

Signes Vind sa...

Jättefin bild. Måste försöka få till en sådan ngn gång - är det Photoshop Elements??
Ska bli spännande att se ditt färdiga resultat av rummet o vilken färg det blev.

Lime sa...

Tackar, tackar för alla häärliga kommentarer, det glädjer mej enormt och ger ännu mer energi. Bamsekramar till er alla!!

Som svar på bildfrågorna - yess, jag använder Photoshop Elements som bildredigeringsprogram för mina bilder.

PS! Just nu är jag lite sugen på rött eller ev. blått som accentfärg - men det kan mycket väl ändra sig ännu.... :-)

Toini sa...

Jag röstar på blått, det är en fin färg!

Trevlig helg!

Kram
=^_^=

Husbilsresan sa...

Ja, verkligen synd om dej....*ja e inte avundsjuk alls*....=)
Blir spännande att se resultatet.
Snygg bild på blomstren.
Ha en skön fredag.Kram!